ЕК глоби „Гугъл” с 1,5 млрд. евро
Интернет гигантът задушава конкуренцията на пазара за онлайн реклама
Европейската комисия наложи глоба от 1,5 милиарда долара на „Гугъл” за задушаване на конкуренцията на пазара за онлайн реклама, на който интернет гигантът доминира.
Това е третата солена глоба, която регулаторните органи на ЕС налагат на американската интернет корпорация.
Последното разследване е било фокусирано върху дейността на Google AdSense - рекламен сървър на „Гугъл”, който позволява регистрация на уеб сайтовете, към които след това да бъде добавено рекламно съдържание. Собствениците на уеб сайтове могат да се регистрират в тази програма, за да имат възможност да показват насочени реклами от „Гугъл” на своите уеб сайтове.
Комисията твърди, че „Гугъл” злоупотребява с позицията си и изкуствено ограничава начина, по който уебсайтовете показват реклами от конкуренти.
Миналата година ЕК наложи на американската компания рекордна глоба от 4,3 милиарда евро. Интернет гигантът беше санкциониран заради налагането на своите приложения в мобилната платформа „Андроид”, която разпространява безплатно.