Ексминистър Кристиан Кръстев показа мизерията в градския транспорт в София
Водачи с 18 години стаж получават 2105 лв. основна заплата, обясни експертът

В разговор с проф. Надя Миронова от гражданската платформа Мисия 100, бившият зам.-кмет по транспорта на столицата Кристиан Кръстев заяви, че по време на стачката на градски транспорт, хората са били подведени и заслужават да знаят истината.
Кристиан Кръстев има над 20 години опит в транспортния ресор и е запознат отвътре с проблемите на работещите там. Именно затова е взел присърце техния апел и споделя, че хората трябва да знаят истината. Той призова Столична община да отпусне гласуваните средства за работещите в транспорта – по 7.5 милиона лева за авто и електротранспорта.
Какво се крие зад стачките в столичния транспорт? Кой печели и кой губи, и премълчават ли се неудобни факти?
„Обществото беше разделено“, заяви той и добави: „Заплатите са далеч по-ниски. Водачи с 18 години стаж, например, получават 2105 лв. основна заплата, допълнени от 840 лв. извънреден труд и 69 лв. нощен труд. Почиват максимум 3-4 дни в месеца и са подложени на огромен стрес. Сервизните работници взимат по 2 135 лв. заплата. А после някой се чуди защо протестират.“
По време на разговора, той спомена още, че една от най-чувствителните теми за столичния транспорт са условията на труд и призова да се снимат депата при обръщалата и да се види при какви условия работят хората.
По време на неговия мандат в Столична община, само за три години е направено ускорение на линиите и са оптимизирани разходите. „От „Спаси София“ взеха ресора и го оставиха като горещ картоф в ръцете на кмета. Дейностите трябва да са в услуга на хората и да се облекчава трафика, а не да се блокира!“, възмути се Кристиан Кръстев.
На въпрос какво би променил, ако нещо зависи от него, той сподели, че би подобрил условията на труд в транспортния сектор. Би направил още и два ключови ремонта, които ще са осезаеми за гражданите веднага, а именно ремонт и преустройство на кръстовището на „Симеоновско шосе“ и Околовръстен път“ и промяна на организацията на движението на Черни връх.
Той подчерта, че има нужда от воля и много проблеми чакат да се решат, не само в София, но и в цялата страна.