Експерт: Ще падат още мостове
Не се вземат превантивни мерки, за да се предотвратят нещастията, предупреждава инж. Ясен Ишев от Научно-техническия съюз по транспорта
"Към този момент всички обходни пътища са проходими. Няма откъснати населени места. Възстановени са повечето мостове от общинската инфраструктура, които са били затлачени с дървета, камъни, кал. Пораженията по пътната инфраструктура са много."
Така описа картината след потопа в община Царево заместник-кметът Марин Киров в интервю за БНР.
На терен са хидроинженери, които ще обследват язовирите и ще кажат от какъв ремонт се нуждаят, уточни Киров.
"Компрометирани са стените на язовирите, негодни са. Затова и двата язовира са източени до кота нула."
Дадените предписания за почистване около язовирите са изпълнени, декларира заместник-кметът на Царево.
Единият от язовирите се е напълнил и изпразнил три пъти по време на проливния дъжд, гласи една от констатацията на експертите, цитирана от Киров.
По думите му регулярно, през няколко месеца, включително през това лято, двата язовира са били проверявани, а щетите са настъпили по време на водното бедствие с проливните дъждове.
С действията си наемателите на двата язовира са предотвратили по-голямо бедствие - с превантивно аварийно изпразване, категоричен е Марин Киров.
"Усещането на колегите е, че не се вземат превантивни мерки, за да се предотвратят тези нещастия, които се случват. Никой не може да твърди, че един язовир в добро състояние изведнъж ще даде такива големи поражения. Ние отново започваме да си
заравяме главата в пясъка и да не виждаме истинските причини - дерета и корита не се почистват превантивно!"
Това мнение изрази в предаването "Хоризонт до обед" инж. Ясен Ишев от Научно-техническия съюз по транспорта.
"Ще падат още мостове. Ще има още аварии и неприятни случаи", предупреди експертът. По думите му чакаме едно съоръжение да изпадне в аварийно състояние, за да му обърнем внимание.
"За да се подобрят пътищата, трябват огромни средства, а те невинаги се осигуряват. Това се натрупва с времето", заяви инж. Ишев.
Най-критичните точки са по съоръженията, смята той.
"Докато един път можем да го заобиколим, едно съоръжение, ако се случи нещо с него, пътят се прекъсва."
Няма нужда да хвърляме милиони за глупави проекти, а да подобрим пътната безопасност не с набиването на мантинели, защото понякога се оказва, че това я влошава, изтъкна специалистът и запита "трябва ли да се набиват мантинели навсякъде?"