Експерти: Колата, в която се возил загиналият Спас от Пловдив, можела да спре преди катастрофата
 
                                
                                Автомобилът на младия шофьор Алекс Кючуков от Пловдив е можел да спре и да избегне фаталната катастофа на кръстовището на бул. "Цар Борис III Обединител" и ул. "Граф Игнатиев", след която загина неговият приятел Спас Спасов. Това заявиха пред Окръжния съд вещите лица, изготвили комплексната експертиза по делото.
"В момента когато "Мерцедес С220" (автомобилът на Кючуков - б.а.) е навлязъл в кръстовището, "Мерцедес S500" (автомобилът на другия подсъдим Запрян Христев - б.а.) се намирал на около 30 м, Христев не е имал техническа възможност да спре. Би имал, ако в момента, в който Кючуков навлязъл в платното, S500 се движил с по-малко от 45 км/ч. Шофьорът на другия автомобил е могъл да го види и би имал техническа възможност да избегне удара, ако спре, преди да влезе", обясни пред магистратите Стефан Мутафчиев. И добави, че ако Запрян Христев карал с 50 км/ч., колите биха се разминали и също нямало да се стигне до удар.
Фаталната катастрофа стана в нощта на 25 срещу 26 октомври 2023 г. 18-годишният Спас се возил при Алекс, който към онзи момент имал книжка едва от 15 дни. Според обвинението той не спрял сивия си мерцедес на стопа на ул. "Граф Игнатиев" и бил ударен от черна кола от същата марка, зад волана на която бил Запрян Христев. По делото е установено, че вторият автомобил се движил с 94 км/ч по булеварда. Два дни по-късно Спас издъхна в болницата, като според експертизата причината за смъртта му е притискане на жизненоважни структури на мозъка заради черепно-мозъчна травма. Двамата шофьори са обвинени, че с действията си по непредпазливост са причинили смъртта на 18-годишния младеж.
Според вещите лица катастрофата станала 1,18 секунди след навлизането на Кючуков на булеварда, като ударът вече бил неизбежен. Практически невъзможно било Христев да реагира за това време. "Можел е да си премести крака на педала на спирачката, но пак няма да започне ефективно спиране. Има време между 1 и 2 десети от секундата, за да отклони волана, но това е недостатъчно, за да започне завиване", обясни Мутафчиев. Добави, че дори Алекс Кючуков да беше спрял след стопа, а не на него, пак щял да предотврати катастрофата. Д-р Теодора Гуделова пък обясни, че по тялото на загиналия имало следи по гръдно-коремната област, но не и специфични следи от колан. В конкретната ситуация обаче нямало значение дали е бил със или без заради тежестта на катастрофата.
 
            
 
                 
                                     
                                     
                                     
                                     
                                     
                                     
                                     
                                     
                                     
                                     
                                    