Емануела Шкодрева оплита в любовен четириъгълник Кръстю Лафазанов и Васил Драганов

Юрий Дачев постави френската комедия "Приятна жена в лоша компания" в Народния театър

Култура
11:30 - 11 Ноември 2019
3370
Емануела Шкодрева оплита в любовен четириъгълник Кръстю Лафазанов и Васил Драганов

Любовен четириъгълник, чиито страни са съдбовно оплетени във великолепна „комедия с убийства“ – така звучи накратко сюжетът на най-новия спектакъл на Народния театър „Иван Вазов“ – "Приятна жена в лоша компания" на френския драматург Андре Русен, чиято премиера бе преди дни.

Звездата на Народния театър Емануела Шкодрева е шеметна в новата си роля на шармантната Нина, която успява да оплете с чара си цели трима мъже – Кръстю Лафазанов, Павел Иванов и Васил Драганов. Разбира се, не без изключителната режисура на Юрий Дачев, чийто подпис стои и под други хитови спектакли на Народния театър – „Две“, „Виновният“, „Даскал“, както и съвместната сценична версия на „Когато гръм удари, как ехото заглъхва“ с Бина Харалампиева.

"Приятна жена в лоша компания" ли “Нина” – каквото е оригиналното заглавие на пиесата – е вечната история на една дръзка, чаровна, неустоима, неудържима в желанието си да живее живота си така, както иска жена. Дори “лошата” компания, която се състои от красавеца и разбивач на женски сърца, но и самият той с разбито самочувствие Жерар (Павел Иванов), привидно безличния, но и неочаквано решителен съпруг Адолф (Кръстю Лафазанов) и строгия, но чувствителен и искрен полицейски инспектор (Васил Драганов), не може да попречи на героинята на Шкодрева - Нина да бъде уверена и сигурна в себе си. Макар и да знае, че повечето жени нямат за съпруг мъжът, който им е нужен, а също и че почти всички, които имат любовници също са нещастни, героинята на тази очарователна комедия е сигурна, че никакви житейски бъркотии не могат да й попречат да бъде щастлива.

„В геометрията не съществуват двустранни триъгълници, но в човешките отношения те са доста често срещано явление. Изобретателна жена, ревнив съпруг, самонадеян любовник: всичко изглежда толкова ясно, че никак не можеш да му повярваш. И не бива. Защото зад тази яснота бушуват такива непредвидими стремежи, ходове и коалиции, че свят да ти се завие. В този световъртеж, в който ни завихря Андре Русен, може да изгубиш някъде капките си за нос, но не и усмивката си. „Приятна жена в лоша компания“ е комедия, направена по стара френска рецепта: любов, хаплив хумор, елегантна размяна на ролите. Към всичко това: симпатия към страните от двустранния триъгълник. Много автори на ситуационни комедии отвисоко се присмиват на героите си и се чудят как да ги изкарат препъващи се идиоти, които непрекъснато бъркат вратите. Русен симпатизира на хората, които показва. Добър е към тях“, споделя режисьорът Юрий Дачев.

Драматургът Андре Русен 911-1987) е човек, посветил живота и таланта си на театъра. Той е актьор, режисьор, директор на театър, но най-вече и преди всичко блестящ автор на елегантни, забавни и наистина умни комедии, които са преведени на почти всички езици по света и отдавна са се превърнали в емблема на добрата френска комедия от втората половина на ХХ век. Пиесите му носят забавни заглавия като “Ам-Стра-Грам”, “Просто едно високо момиче”, “Яйца от щраус”, ,”Любов, която никога не свършва”, “Нина”, “Съпругът, Жената и Смъртта”, “Ясновидката”, “Плесницата”, “Никога не се знае” и бележат някои от големите успехи на френския театър. Най-успешните, сред общо тридесетте му комедии, обаче са “Малката хижа”, играна 1500 пъти, “Пехотинецът” също с 1500 представления и “Когато се появи детето” играна 1600 пъти.


Снимка: Божидар Марков/Народен театър