ЕС разследва "Гугъл" и "Мета" за рекламна сделка
Европейската комисия започна разследване срещу технологичните гиганти "Гугъл" (Google) и "Мета" (Meta), компанията майка на "Фейсбук" (Facebook), за предполагаеми нарушения на правилата на Европейския съюз за конкуренция във връзка с рекламна сделка.
Това заяви в прессъобщение до медиите европейският комисар по конкуренцията Маргрете Вестагер, предадоха световните агенции.
Сделката може да е изключила конкурентите на "Гугъл" на пазара на онлайн реклама, според Вестагер.
"Ако бъде потвърдено от разследването, това ще представлява ограничаване и нарушаване на конкуренцията на вече концентрирания онлайн пазар на реклама", каза еврокомисарят, цитиран от ДПА.
Разследването се фокусира върху споразумение от септември 2018 г. между "Гугъл" и "Мета", известно като "Джедай блу" (Jedi Blue) за използване на аукционната услуга на интернет търсачката за закупуване на онлайн рекламни пространства.
Органът за защита на конкуренцията в ЕС е загрижен, че споразумението потенциално е довело до изключване на конкурентите на "Гугъл" от пазара за продажба на онлайн рекламни пространства.
Британският орган за конкуренция и пазари (CMA) вече започна разследване на сделката. ЕК ще си сътрудничи тясно с британския регулатор.