ЕС закъса за шофьори заради ресриктивни мерки
Сред новите обсъждани правила е шофирането с придружител през първите 2 години след вземането на книжка
Европейската комисия иска да насърчи пазара на труда чрез пакета с промени, свързани с движението по пътищата, заяви по БНР евродепутатът Петър Витанов от Прогресивния алианс на социалистите и демократите в Европейския парламент.
Витанов обърна внимание, че има остър дефицит на шофьори на камиони в Европейския съюз, което поставя под въпрос веригите на доставки:
"Няма шофьори. Дори след пакета "Мобилност", като предприеха рестриктивните мерки с връщането на автомобилите. Никой не контролира, просто няма шофьори. Ако санкционират източноевропейските шофьори, няма кой да кара по магазините. В много страни в Европа правото да шофираш тежкотоварен автомобил се придобива на 21-годишна възраст, докато правото да пилотираш самолет с 200 души на борда - на 18".
Заради това едно от предложенията е да може тестовете да се полагат още на 17 години, но тогава водачите ще могат да шофират единствено с придружител:
"Дава се възможност или поне предложението на Комисията е да се даде възможност за книжка - тестове да се полагат на 17-годишна възраст, а после да има 2 години период на пробация, нулева толерантност към водачи, злоупотребяващи с алкохол, и да може да се шофира с придружител", заяви Петър Витанов.