Ето кои напират да строят 16,5 км от „Европа“ за 270 млн.
Десет кандидати подадоха оферти за строителството на последните 16.5 км от магистрала "Европа", която ще свърже София с граничния пункт "Калотина". Индикативната стойност на обекта е 270 млн. лв. с ДДС, съобщи агенция "Пътна инфраструктура". (АПИ).
Последният участък от 16.5 км от магистралата е между Сливница и връзката със Северната скоростна тангента.
Предложения подадоха всички големи български строителни компании. Единственият чужд участник е австрийската "Щрабаг".
Ето и отворените оферти:
консорциум "Страбаг СП" ДЗЗД, с участници "Щрабаг" ЕАД и "Страбаг" Сп.з о.о. - клон България КЧТ;
ДЗЗД "Европа-2022", в което влизат "ГБС– Инфраструктурно строителство" АД, "Главболгарстрой интернешънъл" АД и "Обонато Билд" ЕООД;
ДЗЗД "Строител АМ Европа", в което са "Глобал кънстракшън" АД, "Левантина, Инхениериа иконструксион СЛ" (LEVANTINA, INGENIERIA Y CONSTRUCCION, S.L);
ДЗЗД "Таргоман", с участници "Автомагистрали - Черно море" АД и "ИСА 2000" ЕООД;
ДЗЗД "Хидро-водстрой", в което участват "ВДХ" АД и "Хидрострой" АД;
ДЗЗД "Коридор Запад-Изток", в което влизат "Джи Пи Груп" АД и "Инжстройинженеринг" ЕООД;
ДЗЗД "АМ Европа 2021", в което е "Ер Кънстракшънс" ООД;
"Трейс Груп Холд" АД;
обединение "Геокаропът 2021" ДЗЗД, с участници "Геострой" АД, "Каро Трейдинг" ООД и "Пътстрой 92" АД;
"Грома Холд" ЕООД
Проектът
Третият етап от строителството на магистрала "Европа" е участък от 16.5 км, който преминава по изцяло ново трасе.
Той ще започне при село Храбърско - при 32-ри км. След това ще премине по нов терен на север от Божурище между селата Волуяк и Мрамор и ще се влее в Северната скоростна тангента при пътния възел със Софийския околовръстен път – при 48-ми км.
Трасето ще е с габарит 27 м - две ленти за движение в посока и аварийна лента.
В участъка ще има 10 големи съоръжения, от които 7 подлеза, включително подлез на ж.п. линията София – Драгоман, 2 моста и един виадукт.
Ще бъдат изградени два пътни възела. Бъдещият п.в. "Костинброд" ще свързва магистрала "Европа" с второкласния път София - Костинброд и село Волуяк. Пътният възел "Мрамор" ще осигурява връзка на село Мрамор с Калотина, Софийския околовръстен път и Северната скоростна тангента.
Ще бъдат изградени пътни връзки при п.в. "Храбърско", където автомагистралното трасе пресича първокласния път Сливница - София, както и при пресичането с общинския път в посока Костинброд.
Обектът се финансира по оперативна програма "Транспорт и транспортна инфраструктура" 2014 - 2020 г.
Магистрала "Европа"
Направлението София - ГКПП "Калотина" е част от основната трансевропейска транспортна мрежаи е единственият в Европа, който все още не е построен. Отсечката осъществява връзката по коридор "Ориент/Източно Средиземноморски".
С решение на Министерски съвет от 27 декември 2018 г. част от трасето на първокласния път Калотина - София беше категоризирано като автомагистрала "Европа" (А-6) с обща дължина 65.4 км. Тя включва трасето между Калотина и София с дължина 48.9 км и Северната скоростна тангента с дължина от 16.5 км.
В момента тече строителството на участъка от 14.5-километра от ГКПП "Калотина" до Драгоман. Строител е обединение начело с "Щрабаг".
Миналата година беше пусната в експлоатация участъкът от 17 км от Драгоман до Сливница. Той беше построен от "ГБС - Инфраструктуно строителство".