Ето важните телефони по време на пандемията
До 13 април у нас е обявено извънредно положение заради епидемията от коронавирус. Ето кои са основните канали за информация и получаване на помощ:
Телефон за спешни случаи, валиден за целия Европейски съюз: 112. На него можете да зададете и въпроси, свързани с извънредното положение в страната - като това какво ще работи и какво не.
При необходимост от съдействие българите в чужбина могат да се свържат с денонощните телефони на Министерството на външните работи:
+359 2 948 24 04; +359 2 971 38 56; 02 948 3052; 02 948 2552; 02 948 2085
и на имейл адрес [email protected].
Министерството на здравеопазването откри телефонна линия, на която граждани и организации могат да задават своите въпроси: 02 807 87 57. Работи денонощно.
Може да се информирате и на сайта на Министерство на здравеопазването.
Телефони за доставка за самотно живеещи възрастни хора:
Столична община откри телефонна линия за възрастни и самотно живеещи възрастни хора, които нямат близки за доставка на храна и лекарства по домовете: 02 8188522 и 02 8188523. Доставката ще се извършва от общински служители и при нужда от доброволците на Столична община и БЧК.
За доставка по домовете за храни и лекарства в подкрепа на възрастни хора в Поморие: 0596 22351/ 0596 22004
- в Бургас - 0884469130 и 0885985693.
- в Стара Загора - 0885 382 233.
- пернишкото село Драгичево - 077 182 216, 077 182 418, 0886 07 5977.
- Ямбол - 046/66 92 15 или 046/66 92 12.
- Хасково - 0884 619 636 и 0884 156 635.
Телефони за информация:
В Пловдив съвместно с БЧК откриха гореща линия: 0700 147 44.
Във Варна - 052/ 820 239.
В Пазарджик - РЗИ: 034/437-228, 0882080051.
В Ловеч - горещ телефон за подаване на сигнали във връзка вируса: 0884215092, 068 601276 и 068 688 396.