Европейските производители губят 16 милиарда евро годишно от ментета
Разпространението на артикули, имитиращи известни марки, е довело до загубата на около 200 000 работни места
Европейските производители на дрехи, на козметични продукти и на детски играчки губят по около 16 милиарда евро годишно от нереализирани продажби заради търговията с фалшиви стоки.
Това сочат данните от ново проучване на Службата на Европейския съюз за интелектуална собственост (EUIPO), предаде БТА.
Разпространението на артикули, имитиращи известни марки, е довело до загубата на около 200 000 работни места, посочват авторите на изследването, което е базирано на данни за ситуацията между 2018 и 2021 г.
Според проучването са загубени 160 000 работни места в текстилния сектор, 32 000 в козметичната индустрия и 3600 в сферата на производството на играчки.
Най-засегната от търговията с фалшиви стоки е била текстилната индустрия в Евросъюза. Нейните загуби се оценяват на 12 милиарда евро годишно, което се равнява на 5,2 на сто общия оборот в сектора. Кипър е била най-потърпевшата старана от ЕС заради производството и разпространението на дрехи, имитиращи известни марки.
Козметичният сектор в ЕС е формирал загуби в размер на 3 милиарда от нереализирани продажби (4,8 на сто от оборота),
като най-засегнати са френските производители. При търговията с детски играчки загубите се изчисляват на 1 милиард евро (8,7 на сто от оборота). Сред най-губещите в Евросъюза е секторът в Германия, чийто загуби достигат 334 милиона евро годишно, отбелязва ДПА.
Артикули, имитиращи известни марки, често създават сериозен риск за здравето и сигурността на потребителите. Това се отнася най-вече до фалшивите козметични продукти и играчки, посочват авторите на проучването.