Фандъкова купува още 25 трамвая и 30 тролея

135,5 млн. лв. са отделени за новата сделка за обновяване на столичния градски транспорт

Актуални новини
10:22 - 25 Май 2019
1984
Фандъкова купува още 25 трамвая и 30 тролея

25 нови нископодови съчленени трамвая и 30 тролейбуса с обща прогнозна стойност 135,5 млн. лв. без ДДС купува „Столичен електротранспорт“ ЕАД, сочат обявления в Агенцията за обществени поръчки.

Максималният срок за доставките е две години.

Единичната цена на трамвай според изчисленията е почти 4 млн. лв. без ДДС, а на тролейбус – почти 1,3 млн. лв. Електрическите двигатели на трамваите трябва да функционират нормално при температура на околната среда между - 25 градуса по Целзий до +45 градуса по Целзий и да са влаго-и прахозащитени при движение на трамваите в градски условия. Максималната скорост трябва да може да се ограничава софтуерно в границите 50-70 кm/h. Трамваят трябва да позволява преодоляване наклон на релсовия път от минимум 60 0/00. Изисква се видеонаблюдение на пътниците, ватманската кабина и пътната обстановка. Записите от камерите трябва да се съхраняват минимум 20 дни и да могат да бъдат копирани (снемани). В трамваите трябва да има монтирана система за автоматично броене на пътниците, като информацията да може да се съхранява минимум 30 дни.

Возилата ще се с минимум 40 седалки и възможност за транспорт на не по-малко от 190 пътника.

Освен доставка е предвидено обучение на работниците и служителите в дружеството, поддържане, диагностика и ремонт на трамваите, а също така доставка на диагностично оборудване и специализирани инструменти. За 30-те нископодови съчленени тролейбуса се изисква да са с минимум 4 врати, 40 седалки и 60 пътници.

Според цитирана в сайта на дружеството публикация на „Капитал“ българо-китайският консорциум "Хайгар-Аоуей" е спечелил търг на "Столичен електротранспорт" за доставка на 15 електробуса и 6 зарядни станции за 8.37 млн. евро без ДДС. Средствата са осигурени чрез заем от Европейската банка за възстановяване и развитие (ЕБВР). Поръчката е стартирана в началото на май месец 2018 година и не е проведена по Закона за обществените поръчки, а по правилата на ЕБВР.