Франция иска да инвестира € 100 милиарда в жп транспорта си до 2040 г.
Държавният железопътен оператор отчете рекордни приходи от 41,35 милиарда евро през 2022 г.
Франция планира да инвестира 100 милиарда евро в железопътната си инфраструктура до 2040 г. като част от усилията на правителството за намаляване на въглеродния ѝ отпечатък.
Това съобщи френският премиер Елизабет Борн, цитирана от Ройтерс.
Планът, насочен към разширяване и модернизиране на железопътната мрежа, включва пускането на експресни влакове, подобни на жп системата „Регионална експресна мрежа“ (Réseau Express Régional), свързваща големите градове като Париж, с техните предградия и населени околности, каза Борн.
Що се отнася до обществената инфраструктура, това би облекчило неравенства между Париж и други части на страната, изострени от рязко нарастващите разходи за енергия, които оскъпиха транспорта за милиони французи.
„Липсата на достъп до транспорт понякога означава да се наложи да се откажете от предложение за работа, да пропуснете възможност за образование, да не видите любим човек“, заяви още френският премиер.
Франция ще направи планираните инвестиции заедно с държавния железопътен оператор Ес Ен Се Еф (SNCF), Европейския съюз и местните власти, допълни тя.
По-рано тази седмица Ес Ен Се Еф отчете рекордни приходи от 41,35 милиарда евро (43,73 милиарда долара) през 2022 г.,
или с 19 на сто повече спрямо 2021 г. Същевременно нетната печалба през миналата година е била 2,4 милиарда евро.
Ръководителят на жп компанията Жан-Пиер Фаранду заяви миналото лято, че инвестициите във френската железопътна инфраструктура са недостатъчни, в сравнение със тези на съседните държавни железопътни системи. Тогава той изчисли, че би струвало 100 милиарда евро, за да се удвои използването на влакови превози в страната, като едновременно с това се постигне въглеродна неутралност до средата на века.