Френската автоиндустрия: Забраната на двигателите с вътрешно горене ще ни унищожи
Френската автомобилна индустрия, която е една от най-мощните в света, единодушно осъди гласуването на Европейския парламент за забрана на производството на автомобили с двигатели с вътрешно горене от 2035 година.
Според производителите от Франция това представлява „унищожение на индустрията“ и е „крачка в неизвестното“.
Германските производители на автомобили също изразиха недоволството си и сега предстои да се види дали двете страни, които са дом на най-големите автоиндустрии в Европа, все пак ще възприемат забраната, приета от Европарламента миналата седмица, съобщава френското издание EurActiv.
Френският евродепутат Карима Дели коментира пред медията, че „автомобилната индустрия лобира усилено да се изтрие годината 2035-а от текста на ЕП. Европейската народна партия - най-голямата политическа група в парламента, също се опитва да смекчи текста.
Люк Шател, президент на френският профсъюз в производството на автомобили (PFA), също изказва предупреждение срещу подобно „прибързано“ решение:
„Не мисля, че ще имаме клиентите за електрически автомобили, не забравяйте, че те са двойно по-скъпи от тези с двигатели с вътрешно горене“, коментира той.
По думите му Франция ще има нужда от общо 1 милион зарядни станции до 2030 година. За сравнение, към момента те са едва 60 хиляди.
На този фон инфлационният натиск удря все по-тежко автомобилния бизнес, повишавайки производствените разходи за електрическите автомобили с допълнителни 26 процента.
Според представителите на автомобилната индустрия забраната на двигатели с вътрешно горене ще наложи създаването на хиляди нови работни места. В този ред на мисли Франция, а и цяла Европа ще се нуждае от ясна финансова подкрепа от страна на държавата, за да развие съответната инфраструктура и да разшири производството на електрически батерии, коментират експерти.
Към момента Китай е световен лидер в производството на електромобили и едновременно с това ще продължи да произвежда по-евтини автомобили с двигатели с вътрешно горене, докато европейските производители излизат от сектора, констатират още от френската автоиндустрия.