Френските железници с 5 млрд. евро загуби заради пандемията

Правителство се съгласи да отдели 4,7 млрд. евро за SNCF като част от плана за възстановяване от COVID-19

Новини
17:29 - 02 Декември 2020
3229
Френските железници с 5 млрд. евро загуби заради пандемията

Пострадал силно от икономическите последици от пандемията на коронавируса, френският държавен железопътен оператор SNCF заяви, че очаква да завърши годината с около 5 милиарда евро на червено, предаде БГНЕС.

“Тази година сме на червено. Ще завършим годината с голяма загуба”, съобщи председателят Жан-Пиер Фаранду пред комисия на Сената, казвайки “няма да сме далеч от удвояване” на загубата от 2,5 милиарда евро записани през първите шест месеца. “Не бих казал това преди второто заключване”, каза Фаранду.

SNCF ще трябва да продължи да взема заеми на финансовите пазари, добави той, предполагайки, че компанията ще се стреми да набере около 2,5 милиарда евро от разпродажба на парка за вагони под наем Ermewa.

През май SNCF определи общия си дълг на около 35 милиарда евро, които правителството се съгласи да усвои през 2018 г. като част от спорни планирани мрежови реформи.

Железопътният оператор поиска държавна помощ, като се позова на подкрепата, предоставена на такива компании като Air France и автомобилния производител Renault. Френското правителство се съгласи да отдели 4,7 милиарда евро за SNCF като част от френския план за възстановяване от COVID-19. SNCF в никакъв случай не е единственият затруднен европейски железопътен оператор. През юли германската железопътна група „Дойче Бан“ заяви, че е попаднала във финансова криза с огромна загуба от първото полугодие в размер на 3,7 милиарда евро, тъй като пандемията от коронавирус натисна спирачките при пътуванията.

До 2024 г. „Дойче Бан“ трябва да запуши влошена от вируса бюджетна дупка между 11 и и 13,5 милиарда евро.

Коронавирусът удари тежко и британската железопътна мрежа, принуждавайки правителството да увеличи финансовата подкрепа за приватизиран сектор и да прекрати франчайз системата, въведена през 90-те години.