Гърция губи 2,5 млрд. евро от краха на "Томас Кук"

Хотелите с по-ниски категории могат много сериозно да пострадат от фалита

Свят
13:18 - 03 Октомври 2019
1849
Гърция губи 2,5 млрд. евро от краха на "Томас Кук"

Загубите за цялата гръцка икономика от краха на "Томас Кук" ще достигнат около 2,5 милиарда евро, или около 1,4% от БВП на страната, показва проучване на гръцката хотелска камара, цитирани от "Катимерини".

"Проучване, проведено сред хотелиерите от Института за туризъм и прогнози (ITEP), показа, че най-старият туроператор в историята е поел около 190 милиона евро задължения и загуби. Ако се включат и други форми на настаняване, тази цифра се покачва до 221 милиона евро. Като се вземат предвид пристиганията на други туроператори, които са използвали самолет на "Томас Кук", общите задължения и загуби в областта на настаняване възлизат на 315 милиона евро", показва проучване.

"Друг набор от загуби в размер на 516 милиона евро са предвидени за хотелиерския сектор за следващата година, а загубите за по-широкия сектор за настаняване се оценяват на 929 милиона евро. Използвайки туристическия коефициент - т.е. умножаването на прякото поражение върху хотелите с 2,5, за да се оцени влиянието върху цялата икономика - общите прогнозни загуби до 2020 г. се покачват до почти 2,5 милиарда евро", показва проучване на ITEP.

Хотелите с по-ниски категории могат много сериозно да пострадат от фалита на Томас Кук: От 9 917 хотела в страната, 1193 са сътрудничили с "Томас Кук" тази година - тоест 12% от хотелите в страната. Почти половината от тези - 48% принадлежат към категориите с една, две и три звезди.

Президентът на камарата Александрос Василикос коментира, че организацията вече проучва набор от мерки за подпомагане на заетостта, паричния поток на засегнатите и устойчивостта на хотелите.

Той също така подчертава необходимостта от широк съюз, включващ правителството, Гръцката национална организация по туризъм, регионалните и местните власти, както и туристическите субекти и предприятия с оглед на риска реалната икономика да загуби 2,5 милиарда евро до 2020 г., за да се постави специален акцент върху рекламирането на страната.

"Удължаването на туристическия сезон и привличането на туристи с високи доходи са цели, които са станали особено належащи за туристическата икономика и страната като цяло", допълва Василикос.