Германците над 55 г. са дигитално грамотни, но си предпочитат телевизията и вестниците

Те използват смартфоните за пазаруване и сърфиране

Новини
15:40 - 28 Януари 2024
5089
Германците над 55 г. са дигитално грамотни, но си предпочитат телевизията и вестниците

Германците на възраст между 55 и 75 години са дигитално грамотни и се справят с дейности като пазаруване онлайн, сърфиране със смартфон и писане на съобщения в приложението "Уотсъп", които вече са част от всекидневието, показва проучване, цитирано от ДПА.

Независимо от това германците от поколението на така наречените бейби бумъри продължават да разчитат на изпитани медии като традиционната наземна телевизия и печатните вестници. Това показва проучване на консултантите по управление на "ПрайсуотърхаусКупърс" (PwC), което предстои да бъде публикувано следващата седмица и е предварително предоставено на ДПА.

През октомври общо 1000 души от възрастовата група 55-75 години са били анкетирани онлайн за тяхното потребителско поведение и използване на медиите. 

Според "ПрайсуотърхаусКупърс" 94 процента имат смартфон, като шест от всеки 10 от тях го използват, за да сърфират в интернет всеки ден.

Услугите за съобщения и социалните медии също играят важна роля в живота на това поколение, като 82 процента общуват редовно, използвайки услуги за съобщения като "Уотсъп". Общо 34 процента посещават всекидневно "Фейсбук", социалната медийна платформа "Екс" или "Инстаграм". 

Мнозина използват онлайн банкиране и пазаруване веднъж или няколко пъти седмично.

"Хората на 55 и повече години са много подходяща целева група, чиято покупателна способност е ключов двигател на личното потребление в Германия", каза Кристиан Вулф от "ПрайсуотърхаусКупърс".

"По отношение на използването на медиите и онлайн пазаруването със сигурност има паралели с по-младите възрастови групи", добави той.

В проучването 44 процента от анкетираните оценяват предимствата на цифровите технологии и вярват, че те улесняват живота, помагат нещата да се правят по-бързо и с тях може по-лесно да се поддържа връзка с приятелите и семейството. Само 12 процента смятат, че дигитализацията усложнява всекидневието, докато 44 процента са съгласни с твърдението, че дигитализацията прави живота както по-лесен, така и по-сложен.