Германия дава заден за европейската забрана на колите с ДВГ
Секторът страда от конкуренцията на китайските производители на електромобили
Германия ще иска облекчаване на планираната забрана на Европейския съюз за нови автомобили с двигатели с вътрешно горене (ДВГ) от 2035 г.
Немското правителство е взело това решение и ще входира искането си, предаде ДПА, позовавайки се на свои източници.
Позицията на управляващата коалиция в Берлин е, че "високоефективните двигатели с вътрешно горене" трябва да продължат да бъдат разрешени и след 2035 г.
Канцлерът Фридрих Мерц се очаква да напише писмо до председателя на Европейската комисия Урсула фон дер Лайен, с което да запознае Брюксел с новата немска позиция.
Решението е резултат от месеци на коалиционни спорове, предаде БТА.
"Не трябва да има рязко прекъсване на продажбите на тези автомобили през 2035 г.", заяви миналия месец Мерц след среща в Берлин с представители на автомобилния сектор, синдикати и правителствени ръководители. Той коментира, че ще направи всичко възможно, за да отмени забраната.
ЕС реши през 2022 г., че от 2035 г. на новите автомобили вече няма да е позволено да отделят вреден за климата въглероден диоксид (CO2). Това на практика би означавало забрана на регистрацията на нови автомобили с двигатели с вътрешно горене.
След сериозни критики от страна на производителите на автомобили и някои страни от ЕС обаче, Европейската комисия в Брюксел обяви планове за преразглеждане на регламента.
Броженията сред немското общество и експерти се коренят в дълбоката криза, обхванала германската автомобилна индустрия, белязана от спад на печалбите, съкращения и затваряне на заводи.
Секторът страда от конкуренцията на китайските производители на електромобили, които предлагат по-евтини и все по-качествени модели, както и от недостатъчната зарядна инфраструктура в Германия. Тези проблеми подчертават крехкостта на германския икономически модел, основан на износа.
Германските автомобилни гиганти изостават от китайските производители на електромобили, които са пориемливи, но на по-достъпна цена, а недостатъчната зарядна инфраструктура допълнително утежнява положението. Това се отразява не само на големите производители, но и на основни доставчици като "Бош" и ZF, както и на мрежата от малки и средни поддоставчици, които са гръбнакът на сектора.
Статистика на консултантската компания EY сочи, че автомобилната индустрия в Германия е загубила над 50 000 работни места за една година, от общо около 800 000.