Голямо поглъщане на пазара на храни на стойност 3,1 милиарда долара
Производителят на „Нутела“ придоби голямата компания за зърнени храни „Келог“

Италианската компания за сладкарски изделия Ferrero, известна с марки като Nutella и Kinder, обяви, че ще придобие вековната американска компания за зърнени храни WK Kellogg в сделка на стойност приблизително 3,1 млрд. USD.
Групата Ferrero заяви, че ще плати 23 USD за всяка акция на Kellogg. Сделката включва производството, маркетинга и дистрибуцията на портфолиото от зърнени закуски на WK Kellogg Co. в САЩ, Канада и Карибите.
Акциите на WK Kellogg се покачиха с 30% в предварителната търговия в четвъртък след съобщения за придобиването, което по-късно беше потвърдено.
Kellogg, основана в Батъл Крийк, Мичиган, през 1906 г., произвежда Fruit Loops, Special K, Frosted Flakes и Rice Krispies.
Настоящата компания е създадена през 2023 г., когато марките закуски на Kellogg, като Cheez-Its и Pringles, бяха отделени в отделна компания, наречена Kellanova. Производителят на M&M's, Mars Inc., обяви миналата година, че планира да купи Kellanova в сделка на стойност близо 30 млрд. USD.
Ferrero Group, основана в Италия през 1946 г., се опитва да разшири присъствието си в САЩ. През 2018 г. тя купи американските марки бонбони на Nestle, включително Butterfinger, Nerds и SweeTarts. А през 2022 г. купи Wells Enterprises, производителя на марки сладолед като Blue Bunny и Halo Top.
Очаква се сделката, която все още се нуждае от одобрение от акционерите на Kellogg, да приключи през втората половина на годината. След като сделката приключи, акциите на Kellogg вече няма да се търгуват на Нюйоркската фондова борса и компанията ще стане дъщерно дружество на Ferrero.