Google добавя етикети за проверка на достоверността към изображения
Целта е ограничаване на визуално подвеждаща информация
Google обяви, че добавя етикети за проверка на достоверността към изображения като част от усилията си да ограничи визуално подвеждаща информация, съобщи АФП, цитирана от Канал 3.
Новите етикети ще бъдат прикачени към основните уеб страници на снимки и видеоклипове, които се появяват при търсене с Google, заяви техническият гигант.
Google показа как работи системата за проверка с множество илюстрации и изображения. Проверката показа като „фалшиво изображение“ как акули плуват по улиците на Хюстън след ураган през 2017 г.
"Снимките и видеоклиповете са невероятен начин да помогнете на хората да разберат какво се случва в света. Но силата на визуалните медии има своите клопки - особено когато има въпроси, свързани с произхода, автентичността или контекста на изображението", заяви Харис Коен, мениджър в Google.
„От днес ние даваме информация за проверка на факти в Google Images в световен мащаб, за да помогнем на хората да се ориентират по тези проблеми и да правят по-информирани преценки за това, което виждат в мрежата.“ Новите етикети ще се основават на базата данни ClaimReview, създадена от независими източници за проверка на факти и информация.
„Сега, когато търсите в Google Images, можете да видите етикет„ Проверка на достоверността“ под резултатите от умалените изображения“, каза Коен.
Google заяви, че новите етикети няма да повлияят на класирането при търсене: "Нашите системи са проектирани да разкриват най-подходящата, надеждна налична информация, включително от източници, които осигуряват проверка на фактите", каза Коен.