Google може да загуби Chrome и част от рекламния бизнес
Браузърът има дял от 81% при търсенията с компютри и 94% на мобилни устройства в САЩ
Американският интернет гигант Google може да загуби своя браузър Chrome и част от рекламния си бизнес. Според Politico този въпрос се разглежда от Министерството на правосъдието на САЩ и от главния прокурор на страната, пише money.bg.
Тази възможност е следствие резултатите от антитръстовото разследване на Конгреса на САЩ срещу четири ИТ гиганта: Amazon, Apple, Facebook и Google.
По-рано Конгресът публикува препоръки след разследване срещу посочените компании. Това е доклад с констатации от 450 страници, базиран на изслушвания, интервюта и проучване на около 1,3 милиона документа.
Очаква се Министерството на правосъдието да проведе официално изслушване по исковете срещу Google до няколко седмици. Основната причина, поради която компанията може да бъде задължена да продаде Chrome и рекламния си бизнес, е отказът на Google да поддържа "бисквитки" - cookie-файлове на трети страни в браузъра. А така също и заради използването на автоматизираната платформа за закупуване на рекламни инстументи DoubleClickBidManager (тя е напълно интегрирана с всички продукти на Google Analytics 360 Suite).
Също така в доклада на Конгреса се посочва,че Google Chrome има дял от 81% при търсенията с компютри и 94% на мобилни устройства в Съединените щати.
Корпорацията контролира 37,2% от пазара на онлайн реклама. Приходите за 2019 г. са около 130 млрд. долара.
Google е обвинен, че налага собствените си продукти. Факт е, че именно те са на първите редове в резултатите от заявка за търсене, това потиска конкуренцията.
Позициите на компанията биха могли допълнително да укрепят при покупката на облачен бизнес и възможното придобиване на Fitbit.