Google заделя $1 млрд. за медиите в новия си новинарски проект
Компанията се вижда принудена да финансира независимите медии, чието съдържание използва
Технологичният гигант Google планира да плати $1 млрд. на издателите на медийно съдържание в новия си проект Google News Showcase, пише Reuters, цитиран от Канал 3.
Компанията е атакувана от години насам за безплатното използване на новинарско съдържание на своите платформи, като пресата във Франция се оказва най-гласовита в борбата за справедливо възнаграждение на труда ѝ.
Първите медии, които ще получат своя заслужен дял, са авторитетните германски издания Der Spiegel, Stern и Die Zeit. След тях в програмата ще бъдат включени бразилските Folha de S. Paulo, Band и Infobae.
Очаква се продуктът да стигне още до Белгия, Индия, Нидерландия, Австралия, Великобритания и Канада, като тепърва предстоят преговори и с френските издания.
„Този финансов ангажимент, най-големият ни до този момент, ще плаща на издателите за създаване и подреждане на висококачествено съдържание за различни видове новинарско онлайн преживяване“, коментира изп. дир. на Google - Сунай Пичай.
Това е една от първите големи крачки към подобряване на медийната свобода, която пострада сериозно през годините на социалните мрежи.