Гротеска в Битоля: Чистачка правела интервюта за българско гражданство

Часовете за консулски услуги се записвали от македонски колцентър, информира премиерът Главчев

Актуални новини
12:49 - 02 Август 2024
2682
Гротеска в Битоля: Чистачка правела интервюта за българско гражданство

Хигиенистка или иначе казано чистачка е правила интервюта за българско гражданство в консулството ни в Битоля. Тази полукомична, полужалка новина изскочи днес по време на изслушването на премиера Главчев в Народното събрание. 

Този факт е установен след проверка на работата там. Докладът за нея представи служебният премиер Димитър Главчев по време на парламентарния контрол днес.

МВнР се отнася изключително сериозно към този въпрос. Действия са предприети още от предходния министър г-жа Мария Габриел, увери Главчев. Проверката е направена между 6 и 9 февруари тази година.

Редица са пропуските, които комисията към МВнР е открила.

Установено е, че часове за консулски услуги е записвал македонски колцентър.

"По този начин на юридическо лице с неясна собственост е била предоставена възможност за узнаване, систематизиране и архивиране на личните данни на десетки хиляди лица, които през годините кандидатстват за българско гражданство и всякакъв друг вид консулски услуги.

Телефонният номер на колцентъра е импулсен, цената на разговорите не е обявена и е с неясна стойност за потребителя и служителите в консулството", обясни Главчев.

Няма данни и сключеният договор с колцентъра да е бил одобрен от централното управление на МВнР. Препоръчано е незабавно да се спре договорът и да се заличи телефонът му. Това пък е направено в началото на март.

Друго нарушение, което е установено е, че генералното консулство е наложило практика на работа, с която насочва хората и реално ги принуждава да ползват една единствена банка - "Унибанк". Не е дадена възможност таксите да се плащат на друго място, където клиентите имат лична сметка. Не е допуснато и плащане чрез електронно банкиране или пос терминал.

"Дадена е препоръка да се започне да се приемат плащания за консулски услуги в брой, на пос терминал, чрез банков превод в банка по избор на гражданите. До момента са проведени разговори с три местни банки за поставяне на пос терминал", посочи Главчев.