Хайде бе: Българинът консумира повече лимони, отколкото краставици
Купуваме плодовете и зеленчуците си от големите вериги, вместо от откритите пазари, показва анализ на потреблението у нас
Консумацията на лимони през последните две години изпреварва тази на един традиционен за българския потребител зеленчук - краставицата.
Това показват данните от анализ на тенденциите в потреблението на ключови за родния пазар стокови групи, изработен от „Кауфланд България“.
Изследването отчита още, че българинът предпочита да избира плодовете и зеленчуците си от големите вериги, вместо от откритите пазари, тъй като там контролът на произхода и качеството на продуктите е гарантиран. В „Кауфланд“ плодовете и зеленчуците преминават
многостепенен контрол на качеството по цялата верига на доставките, включително и над 400 лабораторни анализа годишно, изработвани в немска лаборатория, съобщават от компанията.
Експертите от търговската верига обясняват годишния ръст от 15% при лимоните с променената честота на консумация, която заради Ковид пандемията от сезонна се превърна в целогодишна. Проучването затвърждава като безспорен фаворит на родния пазар доматите.
Същевременно на трапезата на българина все по-често място намират аспержите, брюкселското зеле и селърито, които също бележат ръст в продажбите с 27 процента.
Търсенето на по-качествени продукти се потвърждава и от увеличението с 20 процента на био плодове и зеленчуци. Расте интересът и към по-екзотични вкусове като манго и папая, чиято консумация се е покачила с 12 процента. Сред всички над 90 вида плодове, продавани в „Кауфланд“ обаче, бананите са целогодишен фаворит на българския потребител.
За изминалата година обемът от продажбите на плодове и зеленчуци в „Кауфланд“ надвишава 45 млн. кг, като над 1 млн. клиенти седмично избират между 210 свежи и качествени продукта, заявяват от компанията.