H&M с ръст на печалбата и скок на акциите
Веригата ще продължи да закрива магазини в утвърдени пазари и да открива нови в развиващи се
Шведската верига за модни стоки „Ейч енд Ем“ (H&M), втората по големина в света след „Индитекс“ (притежаващи бранда „Зара“), обяви, че продажбите за второто тримесечие надхвърлят очакванията с настъпването на топлото време, а акциите ѝ са достигнали 16-месечен връх, предаде Ройтерс.
Компанията търси начини да се укрепи в сегмента на по-скъпите марки и се цели в потребителите, които са по-малко засегнати от ръста на цените и да се отдалечи от китайската верига за бърза мода „Шейн“ (Shein), завземаща все по-голям дял от пазара на евтини дрехи.
Акциите на „Ейч енд Ем“ скочиха с 10,8 на сто до 174,6 крони и достигнаха най-високото си ниво от февруари 2022 г.
Компанията е увеличила продажбите на много пазари въпреки спада на потребителските разходи
и неблагоприятната икономическа ситуация, съобщи главният изпълнителен директор Хелена Хермершон.
По думите ѝ продажбите на лятната колекция са тръгнали добре и за периода 1-27 юни са с ръст от 10 на сто на годишна база.
Оперативната печалба на шведската компания за периода март-май е била 4,74 милиарда крони (438,6 милиона долара) спрямо 4,98 милиарда крони за същия период на предходната година при прогнозирани от анализаторите 4,07 милиарда крони, сочат данните на „Рефинитив“.
„Ейч енд Ем“ закри 303 магазина от юни 2022 г. до края на май 2023 г. и същевременно обяви, че ще продължи да закрива магазини в утвърдени пазари и да открива нови в развиващи се.