И Полша ще прави българско кисело мляко

"Млековита" ще заплаща лицензионни такси на България за правото да произвежда млечния продукт

Топ
16:35 - 28 Май 2023
2948
И Полша ще прави българско кисело мляко

Полша е напът да се превърне в поредната държава, която ще заплаща лицензионни такси на България за правото да произвежда българско кисело мляко. Това стана известно по време на среща между изпълнителния директор на "Ел Би Булгарикум" Владимир Русев и председателя на Управителния съвет на "Млековита" Дариуш Саписнки, съобщават от Министерството на икономиката и индустрията. 

Компанията "Млековита" има интерес към подписване на лицензионно споразумение, по силата на което да произвеждат кисело мляко в собствените си заводи, ползвайки българските бактерии Lactobacillus bulgaricus и Streptococcus thermophilus. Експерти от научноизследователските звена на двете компании обсъдиха качествените характеристики на закваските и крайния продукт, както и някои технологични детайли на производствения процес. Предстои финализиране на детайлите по бъдещо споразумение, а полската страна ще бъде поканена до месец да посети България за неговото официално подписване.

Постигнатите резултати за последното десетилетие нареждат "Млековита" на първо място сред млечните групи в Централна и Източна Европа с около 1,5 милиарда евро годишен оборот. Дружеството преработва осем млн. литра мляко всеки ден, доставяно от 15 хил. животновъди в 22 собствени завода, в които работят пет хиляди служители. Компанията разполага с 34 логистични центрове, а единият от тях представлява най-големия в Полша. 35% от произведените продукти се изнасят за общо 167 държави от Европа, Азия, Африка, Австралия и Северна и Южна Америка. Всеки месец групата "Млековита" доставя на вътрешния и външния пазар 60 милиона литра мляко, осем хил. тона сирене, шест хил. тона масло и 10 хил. тона сухо мляко.

"От 50 години милиони японци започват деня си с българско кисело мляко, а от тази година подобно партньорство стартирахме и с Монголия", подчерта Владимир Русев. Той обясни, че през последните месеци рязко се увеличава и пазарният дял на държавната млекопреработвателна компания у нас, като продуктите им вече се предлагат в над 100 магазина.