И Вълчев атакува: Не чух идеи за реформи от Радев

Президентът критикува безпринципно, смята образователният министър

Новини
17:49 - 01 Февруари 2021
3091
И Вълчев атакува: Не чух идеи за реформи от Радев

В отчета на Радев не чух конкретни заявки за реформи, чух поредното безпринципно критикуване, нихилизъм, той приравни жертвите на комунизма с техните палачи. Чух, че предложението му в областта на образованието е създанавето на национален център за техническо обучение, а ние сме предвидили създаването на такива центрове в 20 областни града.

Защо трябва да има само един в София, а да няма в Монтана, Русе, Разград? Предвиждаме и създаването на центрове за изучаване на математика, природни науки с оборудвани кабинети. Добре е президентът да посети и българските училища, не само такива в чужбина, откъдето е почерпил идеите си. Това каза министърът на образованието Красимир Вълчев в предаването "Лице в лице" по Би Ти Ви.

"През 2019 г. променихме учебните програми и учебниците по история за 10-и клас, помните каква реакция имаше от страна на опозицията, за първи път вкарахме осъдително отношение към периода на т.нар. Народен съд. Другото би означавало да възпитаме децата в равнодушие. Няма оправдание за това, което се е случило и цел на обрадователната система е да формира нагласи. Не мисля, че има съпротива на учителите, когато преподават за жертвите на комунизма", добави Вълчев.

"Ситуацията в училищата потвърди научните изследвания от повече от 100 страни, че децата в ранна училищна възраст не са фактор в разпространението на заразата. Виждате, че за месец в училище стойностите не се покачиха. Ако имаме някъде тук-там гнезда на зараза, те са по-скоро изключение. Малките деца по-малко се заразяват, по-малко репликират и по-малко разнасят вируса.

Това не означава, че образователната система не допринася за разпространението на вируса - както всяка една друга среда тя също е фактор. Говорим все пак за милион и 100-200 хиляди деца, учители, които са средно по 7 часа в образователните институции, по 20-30 в класните стаи. Няма как те да не бъдат среда на взаимодействие. Проблемът по-скоро е класната стая, а не децата, като големите ученици не са толкова безрискови, колкото малките", каза още той.