Идея: МОН да въведе "Добродетели и религии" като пилотен проект в отделни училища

37% от педагозите предвиждат напрежение между представители на различните религиозни групи

Новини
13:22 - 28 Април 2025
538
Идея: МОН да въведе "Добродетели и религии" като пилотен проект в отделни училища

Ако започне да се изучава вероучение, притесненията на някои директори са, че може да се стигне до напрежение между представителите на различни религиозни групи и етноси.  

Това обясни пред БНР Деян Колев, съосновател на Центъра за междуетнически диалог "Амалипе".

Данните сочат, че едва 2,9 % от респондентите подкрепят въвеждането на предмет "Добродетели и религии". Близо 37% от педагозите пък предвиждат появата на напрежение между представители на различните религиозни групи.

"Борим се от много време децата да са заедно в класната стая. Образованието трябва да формира граждани, които имат ценности. Дали те ще бъдат религиозни, или не – това не зависи от училището. Но при всички положения - училището не трябва да допринася за някакъв вид разделение", посочи Деян Колев в предаването "Хоризонт до обед".

Деян Колев

Добре е децата да научават факти за основните религии, но не би трябвало това да се въвежда като задължителен предмет, обясни още той.

Колев посъветва МОН да не бърза с въвеждането на предмета, а да направи пилотни проекти в отделни училища. 

"Първо трябва да имаме програма и подготвени педагози".