Идея: МОН да въведе "Добродетели и религии" като пилотен проект в отделни училища
37% от педагозите предвиждат напрежение между представители на различните религиозни групи

Ако започне да се изучава вероучение, притесненията на някои директори са, че може да се стигне до напрежение между представителите на различни религиозни групи и етноси.
Това обясни пред БНР Деян Колев, съосновател на Центъра за междуетнически диалог "Амалипе".
Данните сочат, че едва 2,9 % от респондентите подкрепят въвеждането на предмет "Добродетели и религии". Близо 37% от педагозите пък предвиждат появата на напрежение между представители на различните религиозни групи.
"Борим се от много време децата да са заедно в класната стая. Образованието трябва да формира граждани, които имат ценности. Дали те ще бъдат религиозни, или не – това не зависи от училището. Но при всички положения - училището не трябва да допринася за някакъв вид разделение", посочи Деян Колев в предаването "Хоризонт до обед".
Деян Колев
Добре е децата да научават факти за основните религии, но не би трябвало това да се въвежда като задължителен предмет, обясни още той.
Колев посъветва МОН да не бърза с въвеждането на предмета, а да направи пилотни проекти в отделни училища.
"Първо трябва да имаме програма и подготвени педагози".