IKEA отваря нови 15 магазина, един от тях - в България

Новини
14:35 - 22 Март 2023
5668
IKEA отваря нови 15 магазина, един от тях - в България

Пет средни магазина с площ между 5 000 - 12 000 кв. м и десет малки магазина от 1000-2000 кв. м включват плановете на Fourlis Group относно развитието на марката IKEA през следващите пет години, пише Money Review.

Специално тази година, по-точно през четвъртото тримесечие на 2023 г., ще бъде открит нов малък магазин, 1800 кв.м, в България.

Новият магазин ще бъде шестият в България и ще се намира в град Велико Търново.

Обектът ще предлага различни решения и идеи за обзавеждане, продукти от асортимента за дома и шведски храни, които могат да бъдат закупени веднага. Въпреки че на място ще има ограничен асортимент, потребителите ще имат възможност да поръчват всички продукти на шведската компания.

Припомняме, че дружеството „Хаус Маркет България“, което управлява търговската марка IKEA у нас, част от гръцката FOURLIS Group обяви планирането на своя шести търговски обект у нас през ноември 2022 г.

Обектът ще е от типа център за планиране и поръчка и ще бъде разположен в Мол Велико Търново.

Подобни центрове компанията вече има в Бургас и Пловдив, като те бяха открити съответно през 2016-а и 2018 година. През 2020-а шведският гигант преобрази търговския си обект във Варна в концептуален магазин, а през 2021 година откри магазин от ново поколение в столицата, като така вече оперира два обекта в София. 

Що се отнася до средните магазини от петте, три са планирани да бъдат построени в Гърция с цел да заработят в следващите 2-3 години.

Припомняме, че вчера Fourlis Group обяви финансовите си резултати за 2022 г., като обяви продажби от 501,4 милиона евро и печалба преди данъци от 20 милиона евро.

От търговия на дребно с домашно обзавеждане и аксесоари под марката IKEA Групата реализира продажби от 317,6 милиона евро през 2022 финансова година, с 16,2% повече спрямо година по-рано (273,4 милиона евро). Продажбите за изминалата финансова година в Гърция се увеличават с 15,2%, докато в останалите страни продажбите се увеличават с 17,4% на годишна база.