Инвеститори опитват да принудят „Нестле“ да спре вредните храни
40% от продуктите на компанията са със завишени нива на сол, захар или мазнини
Най-големият производител на хранителни продукти в света - „Нестле“, е под силен инвеститорски натиск да намали нездравословните продукти в портфолиото си, съобщава Би Би Си. Това може да промени бизнеса ѝ из основи.
Преди събранието на акционерите на „Нестле“ неправителствената организация за отговорно инвестиране ShareAction обяви, че 40% от продаваните във Великобритания
продукти на компанията са със завишени нива на сол, захар или мазнини и това трябва да се промени.
В тази посока са и призивите от 26 отделни инвеститори с активи за 3,3 трлн. долара, които са били координирани от организацията.
Хранителната промишленост от години е под сериозен натиск да повиши качеството на продуктите си в името на здравето на потребителите. Според скорошни изследвания
половината от населението на света ще има проблеми с теглото до 2035 г., ако не се вземат мерки.
Nestle за първи път започна да докладва колко здравословни са храните ѝ, като се ангажира да подобри ситуацията до края на годината.
От ShareAction призовават и другите големи на пазара като Kellogg"s, Danone и Kraft Heinz да бъдат по-прозрачни по отношение на хранителната стойност на продукцията си.
„Нестле“ твърдят, че искат да продават по-здравословни храни, но не гарантират, че освен това ще се погрижат за по-нездравословните, което е от ключово значение, за да обърнем тенденцията по отношение на вредните ефекти от причинените от лоша храна здравословни проблеми", заяви един от ръководителите на ShareAction - Саймън Роусън.
Моментът трудно би могъл да бъде по-неподходящ. Скорошно изследване на ритейл организацията EuroCommerce показа, че
заради инфлацията и икономическата несигурност потребителите пазаруват все по-евтини стоки,
като избягват премиум марките и рекламираните като здравословни продукти заради високата им цена. Скъпите суровини вече удрят сериозно по печалбите на компанията.
Така едно евентуално препозициониране на „Нестле“ в посока по-качествени, но скъпи стоки точно в момент на силна ценова чувствителност може да коства на компанията значителна част от пазарния ѝ дял.