Изненадващо: Младите не са чак толкова доволни от хоумофис средата
Хибридната форма на работа има своето място, но тя не е в състояние напълно да измести присъствената форма
Отново голяма част от световния бизнес премина в дистанционна форма на работа под натиска на втората вълна от COVID-19. Но какви настроения предизвиква това сред служителите и наистина ли всички са доволни от възможността да прекарват повече време у дома и далеч от служебните компютри?
Оказва се, че по-младото поколение изненадващо не проявява пълни предпочитания към хоумофиса, според изследване на консултантска компания. Мениджърът „Офис площи“ Верка Петрова споделя пред „Социална мрежа“ някои данни след първите 7 месеца на промени в работната среда.
„Със сигурност много бизнеси ще преминат във виртуалното пространство, но аз не вярвам, че на 100% това ще бъде нашата реалност, защото и самите изследвания показват, че младото поколение има много по-голяма нужда, за да общува реално с колегите си, макар да прекарват голяма част от времето си в социалните мрежи и друг вид онлайн платформи. За хората физическото общуване е незаменимо“, каза офис мениджърът.
Най-трудна адаптация се наблюдава при търговците, докато най-добре приемат новите условия във фармацевтичния бранш, според анкетите.
„Бизнесът беше скептичен в началото, защото разбирането е, че колективът трябва да се помещава на едно място. Също така и технологично не сме били готови през годините за подобна промяна. Сега това не е така, тъй като технологиите предлагат нужните условия“, каза още Верка Петрова.
Не бива да се подценява и различната форма на стрес, под който сме подложени, тъй като в много случаи големи семейства са принудени на малка площ да учат, работят и пребивават за дълъг период от време, според нея.