Джендър клати продажбите на най-големия пивовар в света
Обявиха бойкот на “Анхойзер-Буш” заради рекламен договор с посестрима на Емили Тротинетката
Кънтри музикантът Травис Трит стана поредната знаменитост, която яростно охули производителя на бира “Анхойзер-Буш” за това, че работи с трансджендър активиста Дилън Мълвани по промоцията на Bud Light — една от марките на щатския пивовар, който е част от най-голямата в света пивоварна “Анхойзер-Буш Инбев”.
Травис се закани да премахне всички продукти на пивоварната от предстоящото си турне.
Кънтри музикантът Травис Трит обяви бойкот на бирата
Решението му идва след като неговият колега Кид Рок в знак на протест срещу странната колаборация демонстративно и гневно простреля няколко кена бира на същата пивоварна.
26-годишният/ата Дилън Мълвейни обяви партньорството си с марката бира в събота в поредица от клипове в социалните мрежи. Показан е дори кен с образа на трансполовия инфлуенсър, който е роден мъж,
но съдейки по собствените му признания все още не е клъцнал мъжествеността си
— точно както небезизвестното у нас създание Емили Тротинетката, който също вдига много шум покрай себе си в последната седмица.
Хиляди коментираха яростната стрелба на Кид Рок по цели пакети с кенове бира, който публикува клиповете онлайн, за да могат да им се порадват всичките му близо 2 милиона последователи. “По дяволите, “Бъд Лайт”, по дяволите, “Анхойзер-Буш!”, “поздрави” кампанията музикантът (в оригиналния текст фразата не е точно “по дяволите!” — б.р).
Това допълнително изостри реакциите на феновете, които не одобриха залитането по джендърите от страна на пивоварната.
Пиар експерти коментират пред “Дейли мейл”, че решението да се промени толкова драстично маркетинга е просто “подпалване на лоялната фен база”.
Гарет Бойд, маркетинг и пиар директор казва, че може да разбере откъде идва решението, но “това не е правилният начин, защото тяхната аудитория няма да го разбере. Да намалиш основната си аудитория с надеждата хипотетично да привлечеш някаква напълно нова и различна, е лишено от всякакъв смисъл”, коментира още той.
Няколко вече бивши клиенти на прочутата марка пиво бяха заснети как изливат бирата в мивката или тоалетната, докато други направо изхвърляха кеновете от хладилниците си.
В резултат на шумотевицата цените на
акциите на пивоварната в последните 6 дни танцуват нагоре-надолу,
но сумарният спад не е кой знае колко голям — 1% до 15 ч днес (0,24% надолу днес). Не е ясно обаче как ще продължи кампанията. Кнсерваторите набързо заклеймиха решението на “Бъд ЛАйт”, като набедиха производителя, че прокарва “джендърна пропаганда”.
Бившият директор на Националното разузнаване на САЩ Ричард Гренъл (4 месеца в мандата на Тръмп) пък попита:
“Бъд Лайт, аз съм първият открит гей, член на президентския кабинет. Къде ми е възпоменателният кен?
Защо правите кенове само за демократи? Играйте честно или си продавайте бирата само на демократи!”
От “Анхойзер-Буш” заявиха, че застават зад “Тик-Ток” звездата с 10,8 милиона последователи, като обясняват, че кеновете с нейния/неговия образ били личен подарък и нямало да ги пускат за масова продажба. Компанията периодично правела такива подаръци за някои от партньорите си. Уточняват още, че Дилън Мълвейни е само един/една от стотиците инфлуенсъри, с които си партнират.
ЛГБТ брожения: Даже и гейовете заклеймиха персоналния кен на Дилън...
Дилън Мълвейни печели стотици хиляди долари от дейността си като инфлуенсър. Проби си път чак до Белия дом — миналата година лично вицепрезидентът Камала Харис му/й прати поздравителна картичка за “365-ия ден от автентичния живот”, а през октомври се срещна и с Джо Байдън.
Индивидът се идентифицира като жена, но много често получава критики, че се облича детински.
“Всеки път, когато показва козметика, кредитни карти или модна марка, Дилън печели по 75 хиляди долара
— а вероятно и двойно повече, когато публикацията е споделена и в “Инстаграм”, коментират експерти по социалните медии.
На фона на какофонията сатиричен сайт публикува “новината”, че пивоварната е уволнила целия си маркетингов отдел заради скандалния договор. Оттам обаче отрекоха.
Свършиха ли жените: Джендърът се намести и в рекламите на "Найк", насочени към слабия пол
В шумотевицата и “Найк” набързо подписа договор със същия инфлуенсър, което пък вбеси част от почитателите на спортната марка. Те също призоваха за бойкот на бранда. Спонсорирана публикация в “Инстаграм” разкри, че инфлуенсърът вече работи и за тях, като рекламира някои от най-новите спортни облекла, вкл. клинове и спортни сутиени (?!). Реакцията на жените не закъсня, а също и тази на борсата — акциите на “Найк” поевтиняха с 0,56% за часове.
Дилън Мълвейни е лице на “Мейбълин”, на “Бъд лайт”, а сега вече и на “Найк”. Жените губят спорта си, грима си, (***аната) бира, а сега и дрехите, протестират засегнати в “Туитър”