Калас и Онасис танцуват в Летния театър във Варна
Морската столица представя световната премиера на мюзикъла, посветен на любовта на оперната дива с гръцкия милиардер
По случай 100-годишнината от рождението на великата Мария Калас на 21 юни в Летния театър във Варна Държавната опера във морската столица ще представи световната премиера на мюзикъла „Калас и Онасис“ по музика, сценарий и текст на Христос Папагеоргиу. Постановката е дело на Страцимир Павлов - музикален ръководител, диригент и аранжименти, и Петко Бонев - режисьор.
Спектакълът е базиран на драматичния живот на оперната дива Мария Калас и милиардера и корабен магнат Аристотел Онасис. Две блестящи звезди, обединени помежду си от огромната славата, изпепеляващ огън и съдбата.
За първи път на музикална сцена се събират образите на двете ярки личности Мария Калас и Аристотел Онасис.
Спектакълът преплита в един музикален разказ моделите на техния възход и падение, живота и смъртта им, проследява техните лични успехи, техните трагични жертви и жестоки загуби, и разкрива незарасналите им рани и окончателните им метаморфози, също с много хумор.
Наблюдавайте съдбовната среща на най-ярките звезди в галактиката по пътя на сблъсъка с монументални размери, превърнат сега в страстен музикален съюз, толкова незабравим и безсмъртен, колкото всъщност са били.
В ролята на Мария Калас влиза сопраното Ева Перчемлиева, а на Онасис - кипърският баритон Мариос Андреу, който е възпитаник на Националната музикална академия "Проф. Панчо Владигеров“.
Фотосесия на Ева Перчемлиева и Мариос Андреу като Мария Калас и Аристотел Онасис
"Още в началото ме грабна самата идея, че е написана съвременна творба за Мария Калас, която всички сопрани по света обожават. Малко е да кажа, че за мен е чест да бъда първата Мария Калас в световната премиера на операта-мюзикъл „Калас и Онасис“, това е повече от чест", споделя Ева Перчемлиева в интервю пред Виолета Тончева.
"Хората я познават предимно като певица, най-великата певица на всички времена, но знаят малко за нея като човек. Тя е имала нерадостно детство, израсла е без ласката на родителите си, които очаквали момче, а се родило момиче. Нямала избор за нищо, наложили й дори заниманията с пеене.
Амбициозната й майка се интересувала единствено от кариерата на дъщеря си и не я дарила с любовта, от която всяко дете има нужда. Всичко това белязало характера и живота на Мария. Посветила се на операта, тя достига неземни висоти в изкуството, но пропуска личното си щастие", споделя сопраното.
"Онасис наистина е бил доминантен, целеустремен, решителен. Човек на действието, той сам определя правилата, не се съобразява с нищо и никого, никому не дава обяснение, винаги взима и получава това, което иска – от любовта до убийството.
Той стига до край във всяко свое начинание и на мен ми беше трудно да пресъздам точно тази негова същност. Да настроя съзнанието и чувствителността си така, че докато изпълнявам ролята, да не се отклонявам нито за миг от основното в характера му.
А срещата с Мария за него е била като магия, той няма какво да вземе от нея, той просто силно се влюбва", казва пък Мариос Андреу за ролята си на гръцкия милиардер.
"Мария вижда в Онасис повече от това, което другите виждат в него и му подарява своята най-голямата и истинска любов, каквато той не получава от никоя друга жена", добавя певецът.
"В едно от последните си интервюта Мария споделя, че независимо от провала на любовната им връзка, двамата с Онасис остават до края на живота добри приятели", казва Ева Перчемлиева. "Да, те не се разделят окончателно след изневярата на Онасис, която дълбоко ранената Мария никога не му прощава", добавя и Мариос Андреу.
По думите му историята на Калас и Онасис е от онези вечни историии за любов и ревност, каквито е имало от древността до днес, от Ромео и Жулиета до Калас и Онасис и сигурно ще ги има и в бъдеще.
Големият шок за Мария Калас идва през 1968 г., когато Аристотел изневиделица съобщава, че ще се ожени за Жаклин Кенеди, вдовицата на убития президент на САЩ Джон Кенеди. Джаки е идеалната трофейна съпруга за него, познават се от 1964 г.
Новината за сватбата Мария Калас получава от вестниците. Болката и унижението са непоносими и тя изпада в дълбока депресия. Разбира се, категорично отказва да остане в живота му като негова любовница. Завесата на тяхната връзка се спуска, но любовта й към този мъж остава завинаги. А може би и неговата към нея.