Караджов: Никакви отстъпки по отношение на тол таксите
Има реална опасност довършването на АМ „Струма” да бъде отложено за след 2030 г.
„Не съм склонен на отстъпка по отношение на тол таксите”. Това заяви вицепремиерът и министър на регионалното развитие Гроздан Караджов в студиото на „Събуди се”.
„Обхватът на системата и досега е с включена второкласна мрежа. Когато автомобилите се движат по нея, това им е включено в цената на винетката. Редно е тежкотоварните автомобили също да плащат”, каза още той.
По думите му в цяла Европа, който въздейства по-сериозно на пътя, заплаща повече. „В цяла Европа е така. 2/3 от цената за поддръжката на пътищата се заплаща от тежкотоварните автомобили, а 1/3 се заплаща от водачите на леки коли”, уточни Караджов.
„Както всички български граждани, така и аз виждам, че състоянието на пътищата у нас е ужасно. Това е наследството, което получаваме, но трябва да се справим с него”, отчете вицепремиерът и министър на регионалното развитие.
Има реална опасност довършването на АМ „Струма” да бъде отложено за след 2030 г., каза още Гроздан Караджов. Досегашният законно издаден ОВОС за отсечката през Кресненското дефиле изтича през октомври.
Ако проектът не се завърши дотогава, той приключва и ще трябва да се започне отначало. Това по думите на вицепремиера би означавало отлагане за след 2030 г.
„АМ „Струма” е в толкова критичен момент от своето развитие и то в частта на Кресненското дефиле, че и ако аз и екоминистърът не се хванем за ръка, не отидем заедно в Брюксел и не кажем, че ще правим Кресненското дефиле по сегашния вариант, но ще добавим и второ платно по склоновете на Пирин извън трасето в дефилето, няма време за кога”, каза той.
По думите му досегашната законно издадена Оценка на въздействието върху околната среда изтича през октомври. „Няма време да се мотаем и всякакви нови процедури и хватки с екологична насоченост са само отлагане с цел той да изтече”, заяви Караджов.
„Ако това се случи, проектът приключва и трябва да се започне отначало.
Този проект просто няма да се сбъдне. Ножът е опрял до кокала. Или се хващаме и отиваме в Брюксел, или този участък в Кресненското дефиле ще си остане участъкът на смъртта и ще бъде още един показател как не се справяме с пътищата си”, обясни той.