Кметове търсят алтернатива на "Лафка"

Нови концесии за спирките ще има в много градове

Общество
10:03 - 25 Февруари 2020
3230
Кметове търсят алтернатива на "Лафка"

Кметовете на повечето ни големи градове започват да търсят кой да замести “Лафка” с павилиони по спирките на градския транспорт. "Ако сегашният концесионер на спирките в Пловдив “Лафка маркет” се откаже, ще обявим нова процедура. Все още обаче нямаме уведомление”, каза кметът Здравко Димитров. 314 от 500-те спирки Под тепетата са отдадени на концесия.

В Шумен също се подготвят да обявят нова процедура за част от спирките, стопанисвани от “Лафка”. Там договорът е за 10 години. Веригата нямала неплатени наеми към общината.

В Русе “Лафка” има 70 обекта по спирки на градския транспорт. Все още не е ясно как ще действа общината, ако павилионите не бъдат отворени.

Във Варна веригата не е концесионер на спирките. Общината има договори с фирмите “Одесос М”, “Ди Прес”, “ВаКом”, “Фактор плюс”.

От фирма “ВаКом” - концесионер на спирките по пътя за Златни пясъци, заявиха, че спирането на “Лафка” няма да се отрази на работата на фирмата и тя ще продължи да изпълнява ангажиментите си.

Затварянето на “Лафка” няма да се отрази на градския транспорт в Бургас, заяви зам.-кметът Красимир Стойчев. В павилионите на веригата не се продават билети и карти. Освен това не всички спирки в Бургас са покрити с павилиони на “Лафка”, на много места функционират и други търговци.

Няма да има проблем и в Смолян от затварянето на “Лафка”. В града имаше само два павилиона от веригата.

И в Пазарджик “Лафка” не е продавала билети и карти и няма да има отражение за градския транспорт, заяви Ива Забуртова - началник на кабинета на кмета.

Че “Лафка” спира да работи, се разбра неофициално в петък. На сайта на компанията има съобщение, че оперативната дейност се преустановява заради промяната в Закона за хазарта, с която бяха забранени частните лотарии. Това значително намалявало приходите на “Лафка” и водело до невъзможност за нормално функциониране на павилионите.

От “Лафка” посочват, че разполагат с достатъчен финансов ресурс за погасяване на задълженията си в кратки срокове. Последният финансов отчет - за 2018 г., показва, че компанията има налични над 8 млн. лева, а чистата печалба е била над 5 млн. лв.