Кока-кола преминава към стъклени бутилки заради инфлацията
Компанията очаква потребителското търсене да намалее
От компанията Coca-Cola Co обявиха, че потребителското търсене може да намалее, тъй като необузданата инфлация не показва признаци на охлаждане.
От там са решили да се фокусират върху по-достъпни и презареждащи се стъклени бутилки на пазари, изправени пред най-големия ръст на цените, предаде „Ройтерс“, цитирана от Economy.bg.
Търсенето на газирани напитки и други пакетирани храни досега остава силно въпреки увеличенията на цените, които са резултат от по-високите разходи за всичко - от алуминиеви кутии до захар, труд и транспорт.
Главният изпълнителен директор на Coca-Cola Джеймс Куинси каза, че устойчивостта на търсенето няма да продължи вечно.
За да се подготви за очаквания спад в покупателната способност на потребителите, Coca-Cola заяви, че разширява разпространението на по-евтини стъклени бутилки за връщане или повторно пълнене
на нововъзникващите пазари в Латинска Америка и Африка. Освен това експериментира с бутилки за връщане в Югозападните Съединени щати.
Нетните приходи на Coca-Cola нараснаха с 16% до $10,5 млрд. през първото тримесечие. Компанията заяви, че спирането на операциите ѝ в Русия ще повлияе на годишната печалба с 4 цента на акция и годишните нетни приходи с около 1% до 2%.
Компанията отчита печалба за първото тримесечие от 64 цента на акция, надминавайки оценките от 58 цента.