Кокошкарски трикове: Пробутват ни полупразни кутии с шоколадови бонбони
Пълнят опаковката с фолио, намаляват гнездата
Подобно на далавераджиите от 90-те, които запълваха пачките с долари с вестници, сега производителите на шоколадови бонбони прилагат подобни кокошкарски трикове, оплакват се купувачи.
За да намалят бройката в кутиите и да им излезе по-евтино, производителите не само вдигнаха цените на следките изкушения, но и намалиха грамажа, а напоследък се изхитриха и прилагат и друг номер.
Някои родни фирми, известни още от соца, намаляват броя на гнездата за бонбони в кутията, като запълват част от нея със самата подложка. Така намаляват и бройките и клиентът остава излъган.
Пресен е примерът с любимите на народа от десетилетия бонбони „Черноморец”. Голямата разфасовка уж е същата по размер, но само отвън. Купувайки наглед голямата кутия, изненадата при отварянето е доста неприятна. Вътре се мъдрят много по-малко бонбони, а почти половината кутия е запълнена от фолиото-основа. Въпросната хитротия прилагат и други производители на бонбони.
Стандартният трик, който се прилага не от вчера е директно намаляване на големината на бонбоните. И „Черноморец”, и „Амфора”, и „Тримонциум” вече са наполовина на продаваните преди 3-4 години.
За да бъде заблуден клиентът, вместо приятно изненадан, търговците избягват да пишат бройката на бонбоните, а изписват със ситни букви грамажа. Така обаче не винаги може да си представите какво ви очаква при отварянето на кутията.
И все пак – единственият начин да разберете дали ще се изложите пред колеги и приятели с миниатюрни бонбони в огромни кутии е да гледате грамажа и да сравнявате. Успех!