Колата на НСО с Кирил Петков катастрофирала заради висока скорост

Според експертите от Евроцентъра за транспортни политики това е основа причина за трагедията

Топ
17:13 - 07 Юни 2024
3582
Колата на НСО с Кирил Петков катастрофирала заради висока скорост

Катастрофата на 16 май, когато кола на НСО причини смъртен случай край Аксаково, се дължи на липсата на видимост и на висока скорост. Това са изводите на експертите от Европейския център за транспортни политики. Докладът им след огледа на мястото на инцидента е публикуван на сайта на центъра.

Катастрофата стана на пътя Варна - Добрич в района на Аксаково. Според експертите лошата преценка на шофьора на НСО вероятно е основната причина за настъпването на инцидента – той се е движел с "превишена скорост значително над позволената и в пъти над безопасната" при условия на ограничена видимост.

Според авторите на доклада независимо от незадоволителното състояние на пътя и организацията на движението катастрофата е можело да бъде избегната, ако автомобилът на НСО се е движел със скорост между 50-70 км/ч. Дори и при скорост 90 км/ч, каквото е ограничението на скоростта в този пътен участък, инцидентът е можело да бъде избегнат или поне да не завърши фатално. Грешка на шофьора е това, че е допуснал да се движи с висока скорост в зоната на кръстовище без видимост.

Шофьорът на блъснатата кола, независимо от това, че е бил на път без предимство, по всяка вероятност не е видял идващия срещу него автомобил. По всяка вероятност той е бил ударен, след като вече е бил навлязъл в средата на кръстовището. Дали е бил спрял или не на знак "Стоп" няма никакво значение, защото при видимост от 53 м и връхлитащ го автомобил с над 140 км/ч шансът да се избегне този инцидент е бил под 1%, посочват експертите.

Липсата на адекватна поддръжка на пътя и донякъде липсата на ограничение на скоростта са се комбинирали с неправилната оценка на ситуацията - поради липса на видимост от страна на единия водач, и с превишаването на скоростта от страна на другия шофьор. Експертите на центъра подчертават в доклада си, че вината за инцидента трябва да се разглежда от всички възможни страни, без да се прехвърля изцяло на най-удобния виновен, а именно починалия при инцидента водач. Обвинението срещу него няма да предотврати бъдещи подобни инциденти, напомнят те.