Конкурентът на „Туитър“ събра над 100 млн. потребители за пет дни

Това представлява нов рекорд за най-бързо нарастващо приложение

Новини
16:49 - 10 Юли 2023
1960
Конкурентът на „Туитър“ събра над 100 млн. потребители за пет дни

Приложението "Тредс" (Threads), което е конкурент на "Туитър" (Twitter) и е пуснато от "Инстаграм", успя да привлече над 100 милиона потребители в рамките на пет дни, съобщават уебсайтове за проследяване на данни.

Това представлява нов рекорд за най-бързо нарастващо приложение, отбелязва "Франс прес". Сравнително, изкуственият интелект "ЧатДжиТиПи" (ChatGTP) отне два месеца, за да достигне броя от 100 милиона потребители, докато популярното приложение за споделяне на видео съдържание "ТикТок" (TikTok) постигна същия резултат след девет месеца на пазара от своето пускане през 2010 година.

"Тредс" беше достъпно за сваляне в магазините за приложения на "Епъл" (Apple) и "Андроид" (Android) в 100 държави в края на седмицата.

Счита се, че "Туитър" има около 200 милиона активни потребители, но платформата за микроблогване е се сблъскала с множество технически проблеми след придобиването ѝ от Илон Мъск миналата година и последвалото уволнение на хиляди служители.

Мъск, който е собственик на "Тесла" (Tesla) и "Спейс Хикс" (SpaceX), отблъсна много потребители, като въведе такси за услуги, които преди това бяха безплатни, и позволи повторното включване на блокирани акаунти, предаде БТА.

Въпреки че се появиха няколко конкуренти на "Туитър", повечето от тях са нишови платформи, които нямат потенциал да се разширят в достатъчен мащаб, за да конкурират платформата.

"Тредс" има по-лесна задача да привлече потребители, тъй като е свързана с "Инстаграм", който има над 1 милиард активни акаунта.

Услугата за проследяване на данни "Куивър куантитатив" (Quiver Quantitative) съобщи, че "Тредс" надмина границата от 100 милиона потребители в 7 сутринта днес.

Мъск заплаши да съди "Мета" за кражба на търговски тайни и интелектуална собственост, но компанията отхвърли тези твърдения. "Мета" е собственик и на "Фейсбук" (Facebook) и "УатсАп" (WhatsApp).

Илон Мъск и Марк Зукърбърг, главният изпълнителен директор на "Мета", са в съперничество, а двамата мъже неотдавна се извикаха един друг на битка в клетка.