Криза: „Фейсбук“ свива разходите, наема по-малко инженери от предвиденото

Марк Зукърбърг предупредил служителите си да се подготвят за „дълбок икономически спад“

Новини
16:19 - 04 Юли 2022
2678
Криза: „Фейсбук“ свива разходите, наема по-малко инженери от предвиденото

Собственикът на „Фейсбук“ Meta Platforms Inc (META.O) Марк Зукърбърг промени плановете си за наемане на инженери. Новите служители ще са поне с 30% по-малко от доскорошната идея на компанията, пише Reuters, цитирайки създателя на „Фейсбук“.

Според информацията, Зукърбърг е предупредил настоящите си служители да се подготвят за „дълбок икономически спад“.

„Ако трябва да се обзаложа, бих казал, че това може ще е един от най-лошите спадове, които сме виждали в новата история“, е казал собственикът на „Мета“ по време на седмична Q&A сесия.

До края на 2022 година „Мета“ ще наеме около 6000-7000 нови инженери, което е сериозен спад от първоначалния план за наемане на около 10 000 души висококвалифициран персонал. На този фон компанията оставя определени позиции незаети в отговор на неблагоприятните икономически условия. Фирмата смята и да отстрани служителите, които не могат да постигнат по-агресивни бизнес цели.

„Реално погледнато, вероятно има куп хора в компанията, които не трябва да са тук“, коментира Зукърбърг.

Технологична компания се готви за по-слабо второ полугодие, тъй като се справя с макроикономическия натиск и проблемите с поверителността на данните в своя рекламен бизнес. „Мета“ трябва да „приоритизира по-безмилостно“ и „да работи с по-икономични, по-агресивни и по-добре работещи екипи“, пише главният продуктов директор на компанията Крис Кокс в бележка, която се появи във вътрешния дискусионен форум на компанията Workplace преди Q&A.

„Трябва да подчертая, че се намираме в тежки времена и насрещните ветрове са наистина жестоки.

Трябва да работим безупречно в среда на по-бавен растеж, в която екипите не трябва да очакват огромен приток на нови инженери и на високи бюджети“, пише Кокс.

Меморандумът беше „предназначен да надгради това, което вече казахме публично в печалбите за предизвикателствата, пред които сме изправени, и възможностите, които имаме, към които влагаме повече от нашата енергия за справяне“, каза говорител на „Мета“ в изявление.

„Мета“ се стреми всячески към намаляване на разходите и това личи най-много в забавянето на продажбите на реклами и в растежа на потребителите. Впрочем, всички технологичните гиганти намалиха прогнозите си за приходи и печалба в очакване на възможна рецесия в САЩ.

Спадът в цената на акциите на „Мета“ обаче по-сериозен, отколкото при конкурентите „Епъл“и „Гугъл“.

Най-голямата социална медийна компания в света загуби около половината от пазарната си стойност тази година, след като съобщи, че отчита тримесечен спад на ежедневните активни потребители на нейното водещо приложение Facebook. Това се случва за първи път в историята на социалната мрежа.