Круизните компании с рекордни резервации
Идната година се очертава като изключителна за круизните ваканции, като пътници от целия свят с различни приходи и бюджетни равнища са резервирали пътувания, надвишаващи предпандемичните обеми.
Това сочат данните на американските круизни оператори и туристически агенти, цитирани от Ройтерс.
Пътниците са се насочил към круизи през 2024 г., тъй като те все още са по-евтини, отколкото наземните алтернативи. С оглед на това, че равнищата на заетост се доближават до предпандемичните равнища,
операторите планират да увеличат цените през идните месеци.
"Като цяло пазарът е изключително силен особено по отношение на най-високия клас луксозни круизи", каза Боб Левинщайн, главен изпълнителен директор на круизния пазар "Круиз къмпийт" (Cruise Compete).
Въпреки че пътниците са отменили или отложили планирани ваканции в Близкия изток, круизните резервации пак ще достигнат рекордни равнища през 2024 г., каза анализаторът от "Труист секюритис" (Truist Securities) Патрик Скоулс.
Преди атаките в Израел на 7 октомври броят на резервациите е бил с около 25 на сто по-висок, отколкото през 2019 г. за резервациите за 2020 г. През ноември 2024 г. резервациите са били с около 20 на сто по-високи, отколкото през същия период на 2019 г., заяви Скоулс.
"Търсенето за 2024 г. е продължило да се ускорява, като резервациите са надвишили в значителна степен нивата от 2019 г.",
заяви през октомври Джейсън Либърти, главен изпълнителен директор на "Роял Карибиън груп" (Royal Caribbean Group).
Очакванията са около 35,7 милиона пътници да пътуват с круизи, което е повишение спрямо 31,5 милиона души през 2023 г. и е с 6 на сто повече от обема пътници, плавали през 2019 г., според Асоциацията на международните круизни линии (CLIA).
Според главния изпълнителен директор на "Карнивал" (Carnival) Джош Уейнстийн през септември обемите за 2024 година са се понижили, тъй като компанията не разполага с повече свободни места, които да продава, въпреки растежа с 5 на сто на капацитета от 2023 г.
"Роял Карибиън" заяви пред инвеститори, че през третото тримесечие две трети от гостите или са пътували с круиз за първи път, или са използвали "Роял Карибиън" за първи път.
Според данните на Либърти хората, направили повторни резервации, са нараснали двойно.
Компаниите за онлайн пътувания са отчели бума на круизите.
"Пътуващите с круизи са лоялни, като данните сочат, че по-голямата част от хората, които веднъж са били на круиз, го правят отново, което е предпоставка за устойчив растеж", каза Бен Харъл, управляващ директор в "Букинг.ком" (Booking.com).