Куриоз! Глобяват шофьори на линейки за превишена скорост, те обжалват
В случаите те са били повикани по спешност

Шофьори на линейки недоволстват, че губят много време за административни обяснения в КАТ, когато нарушат правилата на пътя със служебните коли.
Нарушенията при шофиране на автомобилите със специален режим отпадат служебно тогава, когато са се движили с включена звукова и светлинна сигнализация.
Шофьорите от Спешна помощ в Кубрат се налага всеки път да ходят до КАТ лично, а след включване на тол камерите към системата за засичане на скорост очакват това да се превърне в ежедневие.
На входа на село Беловец Петко Петков е засечен да преминава със 144 км/ч. Тогава той карал към болница в Русе дете в кома, което паднало от колело. То било с травми и кръвоизливи.
„Ако превишението е с до 50 км/ч, фишът е електронен и се обжалва служебно от началниците ни и отпада. Когато е с над 50 км/ч, фишът се превръща в акт. За последния месец аз два пъти ходя до КАТ, за да обжалвам. Първо ми пишат акт, а аз – възражения. След това ходя втори път, защото ми искат медицинската документация за конкретния случай. Пиша второ възражение срещу акта”, казва Петков.
Притесненията на колегите му са, че с измерването на средна скорост от тол камерите разхождането им до КАТ ще стане ежедневие.
„Около 70% са червените кодове, които изискват спешна реакция от нашата страна. Това са животозастрашаващи ситуации”, споделят медици.
Тази сутрин отново с висока скорост премина и колегата на Петков, който най-вероятно също ще получи глоба: "Човекът беше почти спрял да диша, прави реинсулт", обясни Гюрджан Сабриев.
Когато превишаването на скоростта е над 50 км в час според Закона за движение по пътищата, пътна полиция е длъжна да потърси лично шофьора на линейката.
"В седемдневен срок от съставянето на акта той трябва да представи доказателства и възражение относно извършеното нарушение, след като е представена необходимата документация и актът е анулиран", обясни процедурата Теодор Тодоров, началник „Пътна полиция“-Разград.
Шофьорите на линейки имат предложение за промени на правилата: „Изключват се номерата на специалните автомобили и автоматично отпадат от камерите”, предлага шофьорът Атанас Петков.