КЗК глоби „Билла“ и „Кауфланд България“ за заблуждаваща реклама
Дружествата са санкционирани заради нарушения при промоциите на олио

Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) наложи глоби на две търговски вериги за заблуждаващи реклами. „Билла България“ е санкционирана с 250 089 лв., а „Кауфланд България“ - с 565 052 лв.
И двете санкции представляват 0,03% от нетните приходи от продажби на дружествата за 2022 г.
Нарушенията са в промоциите на слънчогледово олио. „Билла“ не е осигурила във всички свои обекти обещаното в рекламните послания евтино олио „Реоли“ и „Папас“. Подобно нарушение е констатирано и в търговската верига "Кауфланд" за слънчогледово олио „Плиска“, обявено на намалена цена.
КЗК приема, че в случая безспорно е налице несъответствие на обещаното с рекламните послания за продажба с намалена цена на промоционалните продукти и фактическото изпълнение на рекламодателя.
Рекламата има заблуждаващ характер по начина на нейното представяне въз основа на използваните в рекламните брошури твърдения за намалени цени и налични в определен период основни хранителни продукти. С тези рекламни послания ответните дружества са в състояние да отклонят към собствените си търговски обекти потребителите като по този начин може да се увредят интересите на конкурентите, които предоставят същите продукти на пазара, заключава КЗК.