КЗП: Можете да кажете ЧАО! на “Йеттел” без допълнителни разходи
При промяна на условията потребителите могат да прекратят договора с мобилния оператор
По повод анонсираното днес повишение на цените на услуги от мобилния оператор "Йетел" от 5 януари от Комисията за защита на потребителите съобщиха, че в такива случаи абонатите имат право да прекратят договора си без допълнителни разходи.
Йеттел обяви, че вдига цените след Нова година. Абонатите вече получават известия, че
от 5 януари месечната такса за мобилна услуга ще се качи с 2 лв.
Ще се увеличат и цените на "услугите по договор".
Това означава, че освен двата лева отгоре за сим картата ще поскъпнат разговорите, мобилният интернет и есемесите, които са над включеното в абонаментния план, както и допълнителните платени услуги. От Комисията за защита на потребителите уточняват, че повишаването на цените се извършва на основание на Закона за електронните съобщения, в който е предвидена възможност за операторите да изменят условията на потребителските договори.
Прави впечатление, че за разлика от предни години
този път анонсираното сега поскъпване не се оправдава с инфлацията.
Ясно е защо - инфлацията е ниска - 2-3%. Затова сега телекомът обяснява на сайта си, че вдига цените, защото искал да даде повече на клиентите си (дори те да не искат повече).
Заради едностранното вдигане на цените телекомът дава възможност на клиентите си, ако не са съгласни,
да прекратят предсрочно договорите си без неустойки.
Само че правят следните уговорки:
- имате право да прекратите договора си без допълнителни санкции - в периода 4 декември 2024 г. - 4 януари 2025 г.
- при прекратяване дължите възстановяване на използваните отстъпки за закупени устройства, оставащите лизингови вноски и дължимите суми за използваните услуги до момента на прекратяването.
Компетентният орган да прилага посочения закон е Комисията за регулиране на съобщенията, към която потребителите могат да се обърнат за съдействие и да зададат въпросите си.