“Кока-кола” отчете спад на продажбите с 1/4
Печалбата на компанията обаче надхвърля прогнозите
Глобалните продажби на "Кока-Кола" (Coca-Cola Co.) са намалели с 25 процента като обем през април, след като пандемията на коронавируса започна да обхваща големи слоеве от световното население, предаде "Асошиейтед прес", цитирана от БНР.
Годината започна силно с ръст на обемите от 3 процента до края на февруари, без отчитане на Китай, където епидемията блокира ключови градове, и компанията бе напът да постигне финансовите си цели.
След това обаче продажбите от автомати, по стадиони и други събития на открито се изпариха, отбелязва АП.
На следващия месец вирусът се разпространи и поведението на потребителите радикално се промени. Компанията с централа в Атланта отчете скок на продажбите, докато хората се запасяваха, но оттогава темпът се изравни.
През януари продадените обеми се увеличиха със 7 процента в Китай, след което тръгнаха надолу. Същата тенденция се повтори първо в Европа, а после и в Северна Америка.
"Кока-Кола" отчете днес скок от 65 процента на чистата си печалба за първото тримесечие, която е достигнала 2,8 милиарда долара или 65 цента на акция.
Коригирана спрямо еднократните ефекти, печалбата е 51 цента на акция или значително над прогнозите на "Уолстрийт" за 44 цента на акция по данни на "ФактСет" (FactSet).
Коригираните тримесечни приходи от 8,6 милиарда долара също надхвърлят очакванията на анализаторите за 8,3 милиарда долара.
Компанията обяви по-рано, че вече не очаква да изпълни годишните си цели, припомня АП.