Легендарният "Космодиск" фалира
След близо 30 години на пазара у нас, компанията-производител "Студио Модерна" спира дейността си, кредитори я погнаха
Една от първите компании, които въведоха модела на директния маркетинг в страната - "Студио Модерна", прекратява съществуването си, пише в новия си брой в. "Капитал". Позната още от времето на първите телевизионни реклами на "Космодиск", през годините тя наложи още серия от брандове, сред които матраците "Дормео", фритюрника "Делимано" и Rovus, а моделът й се разрасна, включвайки и физически магазини, които в най-добрите й години достигаха няколко десетки на брой и покриваха всички големи градове в страната. А годишните продажби варираха между 40 и 50 млн. лв.
От няколко месеца магазините не съществуват, рекламите по телевизията ги няма, покупка не може да се направи и през сайта. Само през миналата година персоналът е намалял от близо 280 до 28 души.
Проблемите на практика започват още преди няколко години в самата словенска група "Студио Модерна" и са резултат от комбинация от фактори. След като собственикът Санди Чешко прави неуспешен опит да я спаси, през миналата година компанията подава молба за фалит, а веднага след нея и за още няколко дъщерни дружества, включително българското. Скоро се очаква и решението на съда, което формално ще сложи край на бизнеса на "Студио Модерна".
Магазините "Топ Шоп" у нас един след друг затварят
През август миналата година искане за фалит е подадено и от словенската Studio Moderna, макар че според вътрешни източници, цитирани от местните медии, в ход е план да бъде спасен поне част от бизнеса и компанията да бъде ребрандирана.
Междувременно групата започна да разпродава различни активи, включително най-популярните си търговски марки. През май миналата година брандовете "Дормео", "Делимано", Rovus и Top Shop бяха купени от прясно регистрираната в Цуг, Швейцария, компания Dormeo AG на словенския приватизационен магнат със спорна слава Дарко Хорват.