Lidl открива поне 8 нови магазина в България през 2024 г.
Разширяване на търговската мрежа на веригата е свързано и с разкриването на близо 200 работни места
През 2024 г., търговската верига Lidl планира да разкрие между осем и десет нови магазина както в големи градове като София, Русе, Бургас, така и в по-малки, в които до момента веригата не е присъствала, като Лом, Каварна, Карнобат и др.
Във всеки нов обект компанията инвестира средно 14 млн. лева.
Това разширяване на търговската мрежа на веригата е свързано и с разкриването на близо 200 нови работни места. Други 90 места ще бъдат разкрити в обектите по морето през лятото, когато натоварването се увеличава значително.
Разширявайки своята търговска мрежа, компанията разширява и своя принос към икономиката на страната и оказва значителен ефект върху регионалните пазари на труда. По данни на Института за пазарна икономика, за последните няколко години средната месечна заплата в компанията е с около 50% по-висока от средната работна заплата за страната и между 70 и 80% над тази в сектора за търговия на дребно. Още по-значими са тези разлики в по-малките градове.