Линейката с повредена врата е регистрирана като товарен бус

Возилото е произведено преди 31 години

Футбол
16:44 - 22 Февруари 2022
3617
Линейката с повредена врата е регистрирана като товарен бус

Линейката на частния медицински център, чиято врата не се отвори при инцидента с вратаря на "Славия" Георги Петков в неделя, е регистрирана в КАТ като товарен микробус, а не като специализиран автомобил, съобщава Dir.bg.

Петков, който на 14 март ще навърши 46 години, остана на земята в края на първото полувреме на мача между "Славия" и ЦСКА след тежък сблъсък с Жорди Кайседо. Вследствие на удара в главата Петков си глътна езика и получи комоцио, което наложи спешно да бъде закаран в болница. Вратата на специализирания автомобил на медицински център "Артро" обаче отказа да се отвори. Хиляди зрители по трибуните и пред екраните станаха свидетели как служебни лица и футболисти с блъскане и ритници се опитват да отворят линейката, за да бъде качен Петков. Абсурдната ситуация продължи над 5 минути. Наложи се футболистът на "Славия" Ерол Дост да влиза през предна врата на возилото, за да отвори отвътре тази, която да позволи вкарването на вратаря в него.

Лалка Коева, член на борда на директорите на "Артро", обясни, че случилото се е механичен проблем, който не е резултат от немарливост и недоглеждане. 

Регистрацията на въпросната линейка в "Пътна помощ" обаче е като товарен бус. При това возилото е произведено преди 31 години. Това предизвиква редица въпроси, на които до момента няма отговор:

Кой и кога е извършил преоборудването от товарен бус в линейка?
Проверена ли е линейката преди футболната среща и от кого?
Отговаря ли оборудването на линейката на изискванията?

През 2020 г. Народното събрание реши, че линейките подлежат на регулация за предпътен контрол. Има изисквания за самите специализирани автомобили, за оборудване, за лекари, за шофьори и т.н. В Закона за автомобилните превози е записано, че министърът на транспорта и министърът на здравеопазването определят с наредба условията и реда за извършване на превоз със специални превозни средства на болни и ранени лица. Тази наредба обаче все още не е факт. От двете министерства обясниха, че има работна група, която все още разглежда проектодокумента.