Липсват учители за деца със специални потребности
Те се нуждаят от различни грижи, обоснова се Мариана Банчева от Националната асоциация на ресурсните учители
Децата със специални образователни потребности имат нужда от различна подкрепа, въпреки че у нас има достатъчно на брой учители за останалите в училищата и детските градини. Това заяви програмният директор на Националната асоциация на ресурсните учители Мариана Банчева в предаването "Плюс-Минус. Коментарът след новините" по Нова телевизия.
"Националната асоциация на ресурсните учители винаги се е стремяла да работи за изграждане на капацитет за ресурсните учители, за да могат да посрещат нуждите на децата със специални образователни потребности и да работят за тяхното активно, качествено и удовлетворяващо всички приобщаване в детските градини и в училищата", подчерта на въпроса дали наистина е реален недостигът на ресурсните учители.
Банчева обясни, че Националната асоциация на ресурсните учители е важно да изгражда подходяща среда в детските градини и в училищата, за да бъдат отворени към различните деца.
"Децата са различни и те претърпяват различно развитие. Учат с различни скокове и взаимоотношенията са различни. Подкрепата на децата със специални образователни потребности се променя всяка седмица и комуникацията между ресурсния учител и учителя е важна", каза още Мариана Банчева.
По думите ѝ около 100 са ресурсните учители, които са към Регионалния център за подкрепа на приобщаващото образование в София.
"Има достатъчно на брой учители, назначени в самите детски градини и училища, които разполагат с по-голям бюджет и обслужват по-голям брой деца. Около 4 000 са децата са със специални образователни потребности, но е важно да се каже, че тези деца имат нужда от различна по вид подкрепа", заяви тя.