Липсват учители за деца със специални потребности
Те се нуждаят от различни грижи, обоснова се Мариана Банчева от Националната асоциация на ресурсните учители
![Липсват учители за деца със специални потребности](https://lupa.bg/f/news/b/30/9dec6e5e555c056bde4da397170f73b8.jpeg)
Децата със специални образователни потребности имат нужда от различна подкрепа, въпреки че у нас има достатъчно на брой учители за останалите в училищата и детските градини. Това заяви програмният директор на Националната асоциация на ресурсните учители Мариана Банчева в предаването "Плюс-Минус. Коментарът след новините" по Нова телевизия.
"Националната асоциация на ресурсните учители винаги се е стремяла да работи за изграждане на капацитет за ресурсните учители, за да могат да посрещат нуждите на децата със специални образователни потребности и да работят за тяхното активно, качествено и удовлетворяващо всички приобщаване в детските градини и в училищата", подчерта на въпроса дали наистина е реален недостигът на ресурсните учители.
Банчева обясни, че Националната асоциация на ресурсните учители е важно да изгражда подходяща среда в детските градини и в училищата, за да бъдат отворени към различните деца.
"Децата са различни и те претърпяват различно развитие. Учат с различни скокове и взаимоотношенията са различни. Подкрепата на децата със специални образователни потребности се променя всяка седмица и комуникацията между ресурсния учител и учителя е важна", каза още Мариана Банчева.
По думите ѝ около 100 са ресурсните учители, които са към Регионалния център за подкрепа на приобщаващото образование в София.
"Има достатъчно на брой учители, назначени в самите детски градини и училища, които разполагат с по-голям бюджет и обслужват по-голям брой деца. Около 4 000 са децата са със специални образователни потребности, но е важно да се каже, че тези деца имат нужда от различна по вид подкрепа", заяви тя.