Льоклер спечели квалификацията, с Фетел окупираха първата решетка за Ферари

За Мерцедес остана втора редица, следвани от Верстапен, а пилотите на Рено показаха много добро темпо

Спорт
21:22 - 31 Август 2019
2155
Льоклер спечели квалификацията, с Фетел окупираха първата решетка за Ферари

Шарл Льоклер записа най-добро време в квалификацията за Гран при на Белгия и единствен свали под минута и 43: 1:42.519. На 7 десети зад него остана съотборникът му във Ферари Себастиан Фетел – само на 15 хилядни пред Люис Хамилтън с Мерцедес. Валтери Ботас остана четвърти, а Макс Верстапен – пети.

Пилотите на Рено показаха много добро темпо и постигнаха шесто и седмо място съответно за Даниел Рикардо и Нико Хюлкенберг. Осми след тях остана Кими Райконен с Алфа Ромео, а Топ 10 допълниха Серхио Перес с Рейсинг Пойнт и Кевин Магнусен с Хаас.

Най-голямата интрига преди началото на квалификацията беше дали механиците на Мерцедес ще успеят да приготвят колата на Люис Хамилтън. Те продължаваха да се трудят, след като започна Q1 и като по поръчка им дойде червеният флаг, вдигнат заради повреда в болида на Роберт Кубица. Двигателят Мерцедес в неговия Уилямс се запали. Това изглеждаше притеснително, защото в петък същото се случи и с двигателя от същата марка в колата на Серхио Перес.

В самия край на сесията повреда получи и Антонио Джовинаци с Алфа Ромео. Колата му спря вероятно заради повреда с двигателя Ферари. Беше вдигнат червен флаг 43 секунди преди редовното време, което на практика означаваше край за възможностите на изоставащите пилоти да подобрят времето си. Под чертата останаха двете коли на Торо Росо, разделени от Макларъна на Карлос Сайнц, както и двата болида на Уилямс.

Q2 премина без проблеми и особени изненади. Под чертата останаха Грожан с Хаас, Норис с Макларън, Строл с Рейсинг Пойнт, Албън с Ред Бул, както и Джовинаци с Алфа Ромео, който не взе участие, но преди да отпадне в Q1 беше успял да прескочи бариерата.

Последната фаза протече напрегнато за пилотите. Почти всички болиди излязоха едновременно на пистата и се получи трафик, в който всички се опитваха ту да използват колите пред себе си, ту трябваше да се пазят от връхлитащите отзад, ту трябваше да забавят. При тази обстановка за малко не се стигна до контакт между Хамилтън и Ботас.

При първия тур Льоклер беше най-бърз, Хамилтън втори, Фетел беше по-бърз от Ботас, а Макс – най-бавен от лидерите. След вторите излизания Леклер подобри времето си, същото направи и съотборникът му и така Ферари запази първия ред. От втора редица ще стартират Мерцедес, като когато беше най-важно Хамилтън беше по-бърз от Ботас.