Любопитно: „Тоблерон“ чегърта Матерхорн от опаковката

Актуални новини
11:07 - 06 Март 2023
2450

„Тоблерон“ ще премахне изображението на планинския връх Матерхорн от опаковката си, когато част от производството на шоколада бъде преместено от Швейцария в Словакия, предаде Би Би Си.

Етикетът на шоколадовото блокче с форма на пирамида, което наподобява алпийския връх, ще претърпи промяна, обяви неговият производител, американската фирма Mondelez, като заяви, че ще има по-общо изображение на връх.

Законодателство, въведено през 2017 г., ограничава използването на белия кръст на червен фон на националния флаг, както и на други индикатори за швейцарски произход, в хранителни, промишлени продукти и услуги, отбелязва "Гардиън".

За да могат хранителните продукти да се рекламират като "произведени в Швейцария", 80% от суровините трябва да се доставят от страната и по-голямата част от обработката да се извършва там. За млякото и продуктите на млечна основа изискваната квота е 100%, с изключение на съставки, които не могат да се доставят от Швейцария, като какао.

В изявление до Би Би Си от Mondelez обясниха, че преместват част от производството извън страната, за да "отговорят на повишеното търсене в световен мащаб и да развият марката "Тоблерон" за бъдещето".

От компанията казаха, че новата опаковка ще включва "отличителен нов шрифт и лого на "Тоблерон", които черпят допълнително вдъхновение от архивите на "Тоблерон" и включват подписа на нашия основател, Тоблер".

"Тоблерон", шоколадът с форма на планина, направен от швейцарско мляко с мед и бадемова нуга, за първи път е пуснат в продажба през 1908 г. в Берн, Швейцария. Но едва през 1970 г. силуетът на Матерхорн дебютира върху опаковката му.

През 2016 г. "Тоблерон" привлече вниманието, като увеличи разстоянието между триъгълните шоколадови парчета, продавани в Обединеното кралство, за да може продуктът да се продава на същата цена, но с тегло, намалено от 170 на 150 г. Година по-късно Mondelеz намали теглото и на блокчетата "Тоблерон", продавани в Германия, като броят на триъгълните части намаля на 15 от 11.

След много критики компанията се върна към оригиналната форма две години по-късно.